Alla inlägg under mars 2008

Av Linda Berggrensson - 31 mars 2008 21:18

Tänk att kladdkaka kan vara så gott och samtidigt så enkel att göra. Har njutit av den tillsammans med mina småkillar framför fotbollen MFF-GBG, i 75.e minuten står det fortfarande 1-1. Vi hejar ju så klart på MFF. Kära maken är givetvis på plats denna kväll-premiär!


Hej, hej 

Av Linda Berggrensson - 31 mars 2008 19:25

Medan kladdkakan är i ugnen kom jag att tänka på min kollega S, som såg lite hängig ut idag. Jag har ju förstått att du tittar in ibland och därför vill jag ge dig en virtuell kram.


Varsågod S. från mig till dig!

Av Linda Berggrensson - 31 mars 2008 18:03

får väl baka lite!

Av Linda Berggrensson - 31 mars 2008 08:44

Att det kändes jobbigare att gå upp i morse än vad det gjorde i fredags pga sommartiden?


Ja, kanske det. Något var det i alla fall som gjorde att jag som aldrig annars snoozar gjorde det två ggr i morse.


Njut av måndagen...om ni kan! 

Av Linda Berggrensson - 30 mars 2008 22:00

Sitter hopkrupen i min soffa, alla lampor är släckta, barnen sover i sina sängar, mannen är i väg och spelar. Tv´n är på, men utan ljud och jag njuter av tystnaden och lugnet som råder.


Gospelmässan i dag var riktigt härlig. Jag har ju inte varit med i kören på ett ganska bra ta och jag kan säga att det var väldigt kul att vara med igen. Jag känner mig fylld med kraft att kunna ta nya tag i veckan som kommer. 


Kan alltså inte annat än att vara supernöjd med helgen. Hade jag haft en liten godispåse nu hade den avslutat på topp, nu blir det ett litet minus i kanten, eller kanske inte när det väl kommer till kritan...


Sov gott alla! 

Av Linda Berggrensson - 30 mars 2008 13:00

I dag är det dax för Gospelmässa i Hylliekyrka. 

Det ska verkligen bli kul att få sprida lite glädje i kyrkbänkarna igen, det var ju längesedan jag var med.

Tänk er en liten och därmed intim kyrka med en kvinnlig präst som talar om bla. kombatänglar och att en uppercut i bland kan vara nödvändig. Tänk er också ett kompband, piano, bas och trummor som öser på så golvet gungar. Se framför er en superenergisk körledare, lång och ståtlig kvinna med stort röd/brunt hår och med ett kroppsspårk som väcker de döda och som tillsammans med ett glatt gäng sångentusiaster får taket att lyfta. Kan det bli annat en glädje?

Flreställ er sedan gamla damer och herrar liksom barn och andra besökare som står upp i bänkarna och dansar  och sjunger med i våra sånger. Kan det bli annat än glädje? 

Nej!

Jag tror denna dagen kommer att ge mig ytterligare energi till mitt lilla förråd, vilket jag tacksamt tar emot!  


Hoppas ni får en riktigt skön söndag!!!


Kram 

Av Linda Berggrensson - 29 mars 2008 22:45

Var hemma hos mamma och M på middag i dag. Mmm, gott! Mamma hade förberett lägenheten med levande ljus för att vi skulle kunna tända dessa strax innan Earth hour, 20.00-21,00, skulle påbörjas och alla lampor skulle släckas. Vi skulle göra en god gärning för vår jord och vårt klimat, tänkte vi.


Så mysigt det blev. Precis innan 20.00 hjälptes vi åt med att tända ljusen, satte fram  och fyllde våra kaffekoppar, lite läsk till barnen och så klart en godisskål. Nu skulle vi berätta spökisar. Mormor fick börja, hon är en hejare på att berätta sagor. Spännande var det. Minstingen tyckte det var lite läskigt, men kröp upp i mitt knä och då kändes det lite bättre. Vi lekte någon annan ordlek också och tiden rann i väg. Strax innan stunden var inne för att tända, i alla fall en lampa, igen. Tog vi en spökis på "Gibbrisch, ett felfritt nonsens språk. Alla fick en stund att berätta sin del i berättelsen och jösses som vi skrattade. Spökisen var spännande och alldeles knasig men fick ett bra slut i alla fall.

Senare kom vi in på allvarligare saker om hur det var förr, fattigdomen och slutligen Hitler. Barnen fick en liten lektion i denna grymma historiska händelse. De var märkbart tagna av det.


Vi tyckte att vi hade gjort en god gärning när klockan var lite över 21 och tände kökslampan. Men vi satt kvar och pratade vi bordet i nästan en timme till innan vi for hem. Denna kväll har varit lite speciell. Ingen tv, ingen dator...bara varandra i ett samtal, Underbar alltså!

Av Linda Berggrensson - 29 mars 2008 22:31

Earth Hour släckte ljusen i kväll

Bild: RobesusInc

Närmare 400 städer och samhällen i hela världen mörkläggs.

Bild: RobesusInc

29.03.2008 21.33 Ljusen släcktes i kväll i en timmes tid på flera håll i världen. Det internationella evenemanget vill uppmärksamma klimatförändringen och dess följder.

Den så kallade Earth Hour-timmen inföll mellan klockan 20 och 21 lokal tid. Initiativet till evenemanget kommer från Världsnaturfonden WWF.

Närmare 400 städer och samhällen i hela världen mörklades, däribland Sydney, San Francisco, Bangkok och Köpenhamn.

Ljusen slocknade också vid en rad kända sevärdheter, som exempelvis Niagara-fallen och Golden Gate-bron i USA.

I Finland deltog Esbo stad i Earth Hour. Belysningen släcktes vid Esbo stadshus och fem köpcentra.

WWF uppmanade också privatpersoner och företag att delta genom att släcka ljusen i en timmes tid.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards