Alla inlägg under april 2008

Av Linda Berggrensson - 29 april 2008 07:18

Varför kan jag inte tillåta mig själv att vara hemma från jobb när jag faktiskt inte känner mig helt frisk???


Varför är det så att jag måste vara absolut sängliggande om jag ska tillåta mig själv att sjukskriva mig?


Är man plikttrogen, dum eller trivs man med sitt jobb? Jag vet inte...på mig stämmer nog alla tre förslagen in riktigt bra.


Ha en skön tisdag! 

Av Linda Berggrensson - 28 april 2008 21:40

Är ganska säker på att jag fått bihåleinflammation... vill inte. Känner mig svullen i  huvudet och allmänt täppt i slemhinnorna. Usch, det låter nästan lite äckligt. Annars är jag faktiskt ganska fräsch, nyduschad etc.


Tänker ha ett förslag på schema med mig i morgon, har suttit och knåpat färdigt nu, tror att jag är ganska nöjd. Får se om mina kollegor och vår chef kan köpa det.Nu ska jag snart slänga mig på kudden...tror att sömn gör en frisk. Vad tror du?


Godnatt!


Förresten måste bara berätta att jag känner mig lite pirrig i kroppen. Denna veckan kommer att vara en aning speciell för oss och med lite tur kommer den bli mycket speciell... 

Av Linda Berggrensson - 28 april 2008 16:52

det är helt underbart!

Vi förbereder inför Valborg och min älskade makes födelsedag. Vi blir 40 st, tjohoo! Tyvärr känns min förkylning inte alls bättre och jag som ska sjunga på både dop och bröllop på lördag, inte bra. Men det ska säkert bli bättre tills dess.


Nu sitter vi med vår lilla hemlis...återkommer senare! 

Av Linda Berggrensson - 27 april 2008 21:29

Något smeknamn Lindsi, Lillis.
Pappas namn?
Raoul
Mammas namn? Laila
Favoritdricka? Bubbelvatten
Tatuering? Ja, en eller tre st. Det beror hur man ser det.
Kroppspiercing?
Nej, om vi inte ska räkna mina hål i öronen för då blir det två.
Födelseort: Lund
Favorit semesterort?
Smålandsstenar, lugn och primitiv vecka i juli.
Har du nånsin vart I Afrika? Nej
Någonsin stulit en trafikskylt?
Nej, just detta är inget jag samlar på.
Favoritmat?
Grönsaker i olika former.
Favoritdag I veckan? Fredag
Vad gör du för att koppla av ? Stänger av tv, dator och radio. Släcker ner och sitter i min soffa och njuter av tystnaden. Eller så tar jag mig en lång promenad.
Meddelande till dina vänner som läser detta: Håll tummarna för mina J.
Hur ser du dig själv om 10 år? En glad och frisk mamma och fru. En glad vuxen med livskvalité.
Vad gör du när du är uttråkad? Försöker njuta av att inte stressas av någon eller något.
Vad tycker du om att få? Kärlek och omtanke av mina medmänniskor.


DAGENS VILL HA: Energi
DAGENS KLÄDSEL: Mjukiskläder
DAGENS DOFT: Nyduschad
DAGENS FRISYR: Lagom rufsigt
DAGENS HÄNDELSE: Planterat massa blommor, vackert!
DAGENS LÅT: En alldeles speciell och lite hemlig…
DAGENS PLANER: Att göra absolut ingenting.
DAGENS SAKNAD: Timmar på dygnet
DAGENS DUMMASTE: Att Mabi, killarnas motståndarlag i fotboll spelade med åtta man på plan i några sekunder. Vilket resulterade i stor förvirring och ett tråkigt mål.

DAGENS SJUKA: Min envisa förkylning som satt sig i bihålerna
DAGENS DROG: Lugn stund, nu äntligen!
DAGENS ROLIGASTE: En EN som skapade frustration och styrka hos två damer…
DAGENS KÖP: Blommor och lie sandlådesaker till min brorson.
DAGENS GODIS: Inget alls
DAGENS BLÄ: Svek i omgivningen
DAGENS HUMÖR: Lite ovisst, aningen gråtmild och känslig
DAGENS ORD/FRAS: Usch

Av Linda Berggrensson - 27 april 2008 20:46

Är fullkomligt urlakad, både av glädje, sorg och trötthet.


Dels är min förkylning sämre igen...sitter som sten i bihålerna just nu. Jätte trist! Dels har det varit en, som vanligt, intensiv helg. Jag förstår inte varför mina dygn inte räcker till ens på helgen. Jag skulle vilja rymma en helg och bara ägna den åt mig själv helt och hållet i stället för att finnas till för alla andra. Vet iofs inte om det är min grej att vara ensam i två dygn. Är ju trots allt en social flicka. Men tanken på det lockar...lite.


Helgen har dock bjudit på trevliga inslag. Var ute med några vänner i fredags. Käkade och dansade. Väldigt kul hade vi! Tack alla ni som var med.

i går var jag och såg en underbart söt film, Horton, en barnfilm. Tänk att dessa barnfilmer kan lära en vuxen människa så avancerade saker på ett enkelt sätt.  En person är en person oavsett format. Hortons (elefantens) tes och något jag alltid ska ha med mig i mina uppfattningar om andra.


Idag visade mina söner prov på ett riktigt bra fotbollsspel. Matchen, som tyvärr förlorades, var så spännande att till och med JAG var nervös och väldigt engagerad.


Sorg, våra grannar och goda vänner  ligger i skiljsmässa och detta är tungt, mycket tungt. Båda är ju mina vänner trots handlingar som man inte har förståelse för. Idag har denna soppa nått en annan dimension och jag är inte ensam om att må illa och känna mig matt. Mer kan och vill jag inte skriva, men många tårar och mycket aggressioner figurerar i grannskapet.


Nu ska jag slänga mig i soffan och känna efter hur JAG mår. Barnen kryper till kojs och mannen är i väg spelar.


Min lilla stund är här

Av Linda Berggrensson - 25 april 2008 18:13

en liten sådan fick det bli här på min blogg innan det är dax att för denna dam  snygga till sig lite inför kvällen...just lämnat av killarna på olika håll och kanter. En stund har jag...här nu,  bara för mig själv. Hej hej

Av Linda Berggrensson - 25 april 2008 08:00

Du är så välkommen!

Nu väntar 15 goa barn på denna glada fröken L...


Ha en skön avslutning på arbetsveckan! 

Av Linda Berggrensson - 24 april 2008 21:22

Ja, dagen idag är inget jag kommer minnas med större lust. Det har iofs varit strålande sol ute, men annars har denna torsdag tyvärr inte varit till större belåtenhet. Min ensvisa hosta håller i sig och tröttheten likaså. Ser dock fram emot morgondagen. Önskar bara någon minuts sömn innan det blir utgång med goa vänner.


Nu ska jag varva ner innan mina ögonlock ska slätas ut...


Kramar 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards