Alla inlägg under maj 2008

Av Linda Berggrensson - 31 maj 2008 23:44

Du min lilla prins är några hundra mil bort från mig och jag saknar dig...

Undrar om du sover nu. Jag hoppas  iaf att du kan känna min godnattpuss och höra att jag säger jag älskar dig, sov gott!



Av Linda Berggrensson - 27 maj 2008 16:13

Mina yngsta söner skrev en låt om det de gillar mest, spela boll. De skickade den till lilla melodifestivalen, men tyvärr kom den inte med.


Kan inte annat än att vara stolt. Tänk att dessa söta två skrivit texten själv  och sjungit in en melodi till som sedan blivit arrangerad av pappa och nu är det en färdig låt som jag tycker är bra. Vad tycker ni?


Av Linda Berggrensson - 25 maj 2008 16:47

Min mellanson undrade om vi kunde göra något roligt han och jag. Jag frågade vad och fick då till svar att vi skulle göra anden i glaset. Visst tänkte jag. Detta har mellan J precis fått nys om och jag ville dela detta med honom.

Vi förberedde med ljus, papper och glas i vår mörka hall, sedan började vi ställa frågor till anden. Han sa han var här, att han hette Devit. Han var inte farlig men hade gjort illa någon tidigare. Det bästa av allt var att jag enligt honom skulle få en ny diskmaskin snart och det behövs. När vi frågade honom var han bodde tog svaren slut och då slutade vi fråga honom. Tänk om han verkligen var här :-) Vi pratade om hur glaset annars kunde flytta sig fram över bokstäverna på pappret? Läskigt...

Men lite läskigheter är spännande, eller hur! 

Av Linda Berggrensson - 25 maj 2008 00:46

Vet inte vad som gett mig denna känsla. Men jag känner mig ledsen, rent av lite deppig.


Visst, Perelli kom bara på 18 plats av 25 i melodifestivalen. Inte så bra, men egentligen är det inte viktigt för mig.


Däremot har jag en god vän som har det svårt just nu, skiljsmässa och stor sorg. I dag har det varit en tung dag för henne och jag försöker vara en god och förstående vän. Inte lätt alltid. Har försökt få henne att fokusera framåt vilket inte verkar vara så lätt. Känner mig nästan elak emellanåt, men måste få henne att komma ur sin "offerfas". Det finns barn som behöver henne. Har ägnat henne några hårda timmar, av samtal och infallsvinklar, under kvällen.  DEPPIGT!


En annan sak som gör mig lite ledsen är att det känns som en av mina söners fotbollstränare är på väg att ta över ett annat lag i samma klubb. Något som gör mig väldigt ledsen. Han är en underbar kille med våra smågrabbar och de gillar verkligen honom. Idag var han ledare för ett annat lag då de hade match och jag hörde ryktesvägen att han skulle vara mer med dessa än med våra killar. Väldigt trist. Ibland undrar jag varför man måste rota i något som fungerar för att få något annat att bli bra. En erfarenhet jag har av många situationer. Låt oss vara! 


Klockan är mycket och jag ska sussa sött! 

Är du här och läser så lämna gärna en liten hälsning, det vore ju kul !

Av Linda Berggrensson - 24 maj 2008 11:03

Grannen och goda vännens dotter fyllde 18 i går. Hon hade ordnat fest för sina vänner. Tält i trädgården, öl och vin och en massa ungdomar. En kompis till henne frågade mig om jag kunde komma in och hjälpa till med en sak kl 22. Jag skulle filma...en strippa som de hade hyrt in till henne i present. Tänkte inte så mycket på det utan snäll som man är ställer man ju upp.


Lite i tio smiter jag och min videokamera in i trädgården, trodde jag...

Full action i gång och JAG hamnar mitt i shownumret :-) Mannen, som faktiskt var ganska snygg, började dansa med sin underdel fram för mig och min kamera. Han var nog inte direkt medveten om att jag inte deltog i festen utan bara kom förbi, i mina myskläder...

Jag måste säga att jag blev lite generad och kände mig aningen för gammal för denna show.  I alla fall i sällskapet som var där.


Lite kul var det dock! Åtminstonde att se dessa unga damer så fnittriga.



Av Linda Berggrensson - 23 maj 2008 15:10

har sovit bort nästan all feber, tror jag. Sömn måste vara den bästa medicinen mot detta. Känner mig lite bättre idag även om nosen rinner liksom ögonen. Har dock fått i mig en kopp kaffe och det var gott!


Tjing så länge

Av Linda Berggrensson - 22 maj 2008 19:29

Under gårdagen tror jag att jag kan ha slått rekord i nysningar. Nös konstant och efterhand förstod jag vad som var på gång, en rejäl förkylning.

Vad jag inte visste när jag la mig i gårkväll var att jag skulle vakna med hög feber. Försökte sakta ta mig ur sängen. Min kropp var helt matt och det kändes som att benen inte orkade bära mig. Slängde snabbt i mig alvedon för att få ner febern. Eftersom jag öppnade idag var det inte mycket annat att göra än att sätta mig i bilen och köra till jobb. När flera av personalen dök upp begav jag mig hem igen och har i stort sett sovit hela dagen. Mannen är i väg i kväll och det känns lite jobbigt när man känner sig såhär ynklig. Vad skulle man gjort utan alvedon och gulliga barn?


Ha det gott! 

Av Linda Berggrensson - 21 maj 2008 21:52

Denna dag tillägnar jag dig här på min blogg. Jag älskar dig!


Tror att du vet hur mycket du betyder för mig och min familj, även om jag inte alltid tänker på att visa dig min uppskattning. Utan dig hade livet varit så mycket svårare och tråkigare. Med dig har jag delat det mesta och så vill jag  göra även nu. Jag finns här närhelst du vill! Tillsammas är vi starka.


Pussar till dig! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards