Alla inlägg under juni 2008

Av Linda Berggrensson - 29 juni 2008 11:38

Höger- eller vänsterhänt: Höger.
Humör just nu: Lugnt och harmoniskt
Favoritgodis: Choklad i olika former
Är det nåt du absolut inte äter: kikärtor, lever och bruna bönor
Kläder just nu: vita leggings, svart/vit kjol, svart linne
Musik just nu: Lilla J som sjunger Malcolms visa
Vad sa du senast: J är du färdig?
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: oj, en läskig fråga… vågar man svara framtiden?
Sommarplaner: Småland om en vecka
Fisk eller badkruka: Mer en badkruka än en fisk, men ett svalkande dopp gillar jag
Saft eller alkohol: Alkohol
Hur många kuddar sover du med: alldeles för många  
Favoritväder: lagom varmt och jättesoligt
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Familjen, mobilen och toapapper
Spelar du nåt instrument: Lite gitarr och lite, lite, pyttelite piano
Morgon- eller nattmänniska: Inget av det, konstant trött numera
Sparare eller slösare: Det beror på
Vem är viktigast för dig: Min familj
Bästa film: Svårt att välja, finns flera
Tror på liv på andra planeter: Ja, något sorts liv
Kommer du ihåg din första kärlek: Absolut
Älskar du henne/honom fortfarande: Nej
Har du några homosexuella vänner: Ja
Tror du på mirakel: Ja, absolut
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja det tror jag
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Ja, då det är relevant. Jag tar inte vad som helst men står ut med mycket
Ser du på kärleken som ett misstag: Nej, kärleken är störst
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Nu är jag nog stor och då har jag tre fina söner
Bio eller promenad: Först promenad, sen bio.
Är du kittlig: Litegrann.
Snarkar du? Kan säkert hända
Stjärntecken? Vattuman
Rädd för insekter? Nej, inte rädd men tycker inte precis om dem
Äckligaste insekten: vet inte
Största svaghet: Min oförmåga att säga nej
Det här är jag bra på: Att vara ärlig och omtänksam
Bästa bok? Kan ju inte välja här heller…
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Kunna tala med ”de på andra sidan”
Vad vill du jobba som? En god pedagog
Chips, morötter eller godis? Oj, svårt. Gillar ju godis, men är proppmätt, så just nu skulle jag ha svarat morötter tror jag…
Pizza eller hamburgare? Helst inget av det
Skriver du dagbok? Nej, men bloggar ofta och reflekterar över dagen i mina drömmar, visst…
Har du nån flickvän/pojkvän? Gift med en underbar man
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Har en tatuering på ankeln och planerar en till på underarmens baksida
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Välstädat är min vision, men i en lätt trångbodd lya med tre killar i den mest förvirrade åldern blir detta inte till en verklighet
Gungar du på stolen? Nej, det lärde jag mig som barn att låta bli
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Nej, tror mitt hjärta skulle stanna
Vilken hand håller du gaffeln i? Vänster.
Hur är din drömtjej/kille? Det varierar från dag till dag, min egen man passar dock in i ramen allt som oftast!
Hur många syskon har du? Två bröder
Vad är du mest rädd för? För att livet bara ska ta slut
Är du rädd för blod? Nej, inte rädd, men kan bli lite hispig av det
Saltar du på maten? Inte vanligtvis
Gillar du att sjunga? Älskar att sjunga.
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Den två åriga barn och ungdoms linjen. Visste redan då att det var barn jag ville arbeta med.
Anser du att du är stark? Ja
Brukar du sola? Gillar att vara i solen, men skulle aldrig lägga mig i ett solarie
Vad gör du om du får hicka? Håller andan och tro mig på mig hjälper det!.
Röker du? Nej fy katten!
Snusar du? Nej
Använder du knark? Absolut inte.
Kaffe, te eller inget? Kaffe  
Har du en besatthet? Nej, tack och lov, det verkar vara en dålig vana

Av Linda Berggrensson - 28 juni 2008 22:52

Har varit hos mamma och M. och ätit god mat och haft mysigt. Vi träffas inte lika ofta längre av någon anledning, vet inte varför, kanske det är så att vi är fler som ska dela henne numera...


Hur som helst var det härligt, blir som en liten flicka igen...


När vi hade myst färdigt och pojkarna hade stimmatat klart var det dax att ta taxi hem, blev bjuden på vin till maten. Väl hemma fick vi stanna utanför dörren eftersom denna förvirrade människa glömt sin jacka med dörrnycklarna i, smart! Jag blev så trött på mig själv och min överarbetade hjärna. Den senaste veckan har den fungerat sådär bra. Orden kommer baklänges ut ur min mun eller i en helt annan form och betydelse. Det mesta blir halvtokigt och jag är trött. 1 vecka kvar till semestern och jag hoppas att mitt lilla huvud kan klara av det.


Hej på en stund

Av Linda Berggrensson - 28 juni 2008 16:23

...till er som varit med i min omröstning.

Har ni ångrat er?

De flesta har, som ni kan se, röstat på en regnig sommardag och jag tycker det börjar bli tjatigt med sådana dagar nu. Skulle nästan hellre haft en solig vinterdag. Vart tar sommarsolen vägen?

Kanske att den dyker upp i slutet på nästa vecka då "denna här" går på semester. Hade ju varit toppen eftersom vi sticker till Småland på söndagen.


Nu ska vi bli bjudna på heta räkor hemma hos min mamma och det ska bli gott!


Hoppas ni får en fin lördag!

Kramar

Av Linda Berggrensson - 26 juni 2008 23:10

och JA det gör jag även om jag själv blir osäker då och då. En arbetsvecka kvar innan en efterlängtad semester.


Om man tittar här på bloggen skulle man kunna tro att det inte händer så mycket i mitt lilla liv, men det är precis tvärtom... Full rulle med alla möjliga saker. Lite väl mycket om jag ska passa på att vara ärlig.


Det blir trots allt inte några smaskiga berättelser i detta inlägg för jag ska krypa ner i sängen alldeles strax.


Jag ville bara visa mig lite...


Av Linda Berggrensson - 22 juni 2008 22:39

Helgen har varit mycket bra, god mat, trevligt sällskap och hyfsat väder...är dock rejält trött nu och ska krypa ner under mitt täcke alldeles strax. 


Sov gott alla 


Av Linda Berggrensson - 22 juni 2008 14:02

Jag har gjort något som känns busigt, men ändå alldeles okej. Absolut inget som man inte får. Kan ju inte avslöja allt, men kan berätta att jag har gjort att en nära vän just nu har fjärilar i magen...


Hi,hi !

Av Linda Berggrensson - 20 juni 2008 09:42

GLAD MIDSOMMAR

önskar jag er alla!

Glöm inte att plocka sju blomsorter och lägg under huvudkudden!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards