Alla inlägg under februari 2009

Av Linda Berggrensson - 27 februari 2009 22:53

Som var med i höstens säsong av Bonde söker fru var, innen hon bestämde sig för att flytta hem och innan hon kom med i bonde söker fru, pedagog i mina söners klasser. just därför var vi ju tvugna att följa såpan... Givetvis hejade vi på Emma och till sist fick sagan ett lyckligt slut. Mina söner var glada och stolta över siin Emma.


Idag var hon tillbaka i Malmö tillsammans med nyblivna maken. De var och hälsade på i mellansonens klass, spännande för de små liven. De fick ställa frågor till bonde-paret och mellan , frågade om Magnus tycket det var fint när Emma sjöng för honom i kyrkan...lite söt fråga tycker jag.


Nu har vi haft huset fullt och hejat på "babyhawks", tyvärr gick det inte hela vägen, men vad gör det när man ser till deras senaste prestationer. Att kämpa med hjärtat gör att man kommer långt även i svåra situationer.


Nu ska jag snart varva ner för att kunna svida om till schalgeryra i stan i morgon...glitter, glamour och fest!!!


Sov sött

Av Linda Berggrensson - 26 februari 2009 21:53

Har gått till och från jobb större delen av veckan, underbart skönt. Jag känner att jag är på gång. Extra C-vitaminer intas på morgonen, en lagom 30 minuters promenad med min väninna A på morgonen och då jag hinner med träning efter jobb är jag stolt som en tupp och känner mig både pigg och glad...


Nu är jag på G. Delar av mitt gamla jag ska plockas fram och mixas samman med mitt nya, det kan bli en fantastisk kombination tror jag :-)


Sov gott och dröm sött

Av Linda Berggrensson - 25 februari 2009 21:06

är så klart trött, men mycket nöjd med dagens erfarenheter. Var och hälsade på mina pluttisar en liten stund och jisses vad söta de är. Överöstes med kramar och pussar, det är uppskattning det.


Nu blir det sova

Av Linda Berggrensson - 24 februari 2009 20:48

Men som jag brukar säga och tänka, allt har en mening. Tummarna skulle ni hålla för en anställnings intevju jag skulle håla ida, men som tyvärr inte blev eller kommer att bli av.


Trodde jag skulle få njuta av massage ida, tji fick jag. Hade visst missat att det var föräldrarmöte i min äldsta sons klass så det var bara att gå dit i stället. Massagen får jag njuta av en annan dag. Jag fick i alla fall en fastlagsbulle och en mysig aslutning på dagen med min familj.


I morgon är det ett fullspäckat schema. Morgonrunda på förskolan, ledningsmöte, introduktion för nyanställda, samverkansmöte och gitarrkurs på MAH.En dag med massa nya erfarenheter. jag är nne en väldigt informativ fas, där jag lär mig enormt mycket. Fantastiskt! 


Faller nog i säng då jag är hemma vid nio tiden i morgonkväll.


Natti natt

Av Linda Berggrensson - 24 februari 2009 16:51

Det är din förtjänst till att tv-sändningarna innehåller glädje, mystik och kärlek idag. Det kan faktsikt behövas lite positiva nyheter i vår annars ganska tråkiga verklighet, krig, våld och ekonomisk kris...


Tack för det och Lycka till!

Av Linda Berggrensson - 23 februari 2009 21:40

Men nu hoppas jag att ni får en skön nattsömn och härliga drömmar.


Kram

Av Linda Berggrensson - 22 februari 2009 21:14

Ja för hur som helst är det så att den ändå är den bästa. Nu har barnen haft sportlov, sena kvällar och morrnar, dåliga rutiner överlag och ett himla tärande på varandra. Tjafs och retandes stup i kvarten. Det är tur att man vet att de ändå älskar varandra då det komemr till kritan. Ja som sagt det ska bli skönt i mrogon då vi återgår till den vanliga vardagen och dess rutiner som kan upplevas som tråkiga i blnad, men jag tror att det är just tackvare de som vi mår bra.


Helgen har i stort varit bra och ganska lugn. Har umgåtts med människor jag tycker om och det är viktigt för mig.  Var ute på en lååångrunda idag med A och det var väldigt skönt. Det blir morgonpromenad större delen av veckan, gott. Förhoppningvis ska jag få tid till att träna någon dag också. Ett massage besök och två Bk-ggr. Det blir nog en bra vecka. jag ösnkar er detsamma.


Kram och sov sött

Av Linda Berggrensson - 19 februari 2009 21:10

Vår bröllopsdag 14 februari firades med stort pompa och ståt dock inte för vår egen del utan för våra goda vänner F och J som gifte sig...


Bilden är tagen en stund in på kvällningen, men visst ser vi väl goa ut?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards