Alla inlägg under maj 2009

Av Linda Berggrensson - 31 maj 2009 19:17

Fredag: Invigning på den förskolan som jag ska börja arbeta på efter semestern. Väldigt trevligt. Kvällen bjöd på restauragbesök för kollegiet  på förskola, mina nya arbetskamrater. Vi hamnade på Mogolian BBQ, gott och mysigt. Underbara tjejer måste jag säga. Många skratt och intressanta samtalsstunder. Några av tjejera gick vidare ut och även om jag gärna hade velat var jag för trött och åkte hem till familjen i lagom tid. Hoppas att de hade fortsatt trevligt...


Lördag: Fotbollsmatch X 2.

Mellan J gjorde två mål och ändå förlorade hans lag. Lilla J gjorde inget mål, men laget vann ändå. Kl 15 var det dax för bröllop, i alla fall skulle jag sjunga under vigseln. Jag älskar dessa studer då det sprudlar av kärlek kring två människor och deras anhöriga berörs in i hjärtat av att två personer valt varandra.

Efter detta var vi bjudna på grillkalas hos goda vänner, gott och himla trevligt!


Söndag: Fotboll för hela slanten. Mycket sol och värme, underbart!


Om en vecka är jag och min man i Bulgarien...

Av Linda Berggrensson - 30 maj 2009 09:23

Snällaste ni, kom med lite tips på låtar som ni skulle vilja var med och sjunga på...


Njut av lördagen, det ska jag göra...

Av Linda Berggrensson - 28 maj 2009 20:01

För snart ett år sedan blev det succé med fredagkvällarnas allsång i Pildammsparken i Malmö. Mycket folk,  härliga låtar och underbar stämning.

Nu är det snart dax igen och jag funderar över låtar att ha med i ett allsångshäfte. Kan ni hälpa mig? Kom med lite tips...


17, 24, 31 juli stämmer vi in i allsången tillsammans!

Av Linda Berggrensson - 27 maj 2009 23:23

... men det kan inte bli värre än att man misslyckas, och då får man börja om från början!


Godnatt!

Av Linda Berggrensson - 26 maj 2009 22:28

...ja, upp och ner!


I går var en tung dag, huvudvärk hela dagen och lite tråkig stämning runt omkring, vilket påverkar mig i massor.

I dag däremot har det varit en bra dag. Bättre stämning, ingen huvudvärk, sol, Bk och glada människor...


Livet är bra lustigt, man får lära sig att se och uppskatta det från olika vinklar!


Nu ska jag snusa på kudden!

Godnatt 


Av Linda Berggrensson - 25 maj 2009 22:37

suck!


Har fått proppa i mig alvedon för att orka med denna dag. Ska snart sova på saken och hoppas på att må bättre i morgon.


Sov gott!

Av Linda Berggrensson - 24 maj 2009 21:02

Vaknade lagom tills Calaisa skulle vara med på TV4´s morgonprogram. Det blev frukost med stora och mellan J framför tv´n till nya Calaisa toner, väldigt bra...


Solen sken då vi vaknade, men i takt med att det närmade sig en eftermiddag i skogen med stora släkten, fina mormor,  kom regnet. Vi klädde oss i kläder som skulle skydda oss, men korven vi tänk grilla hade nog aldrig blivit annat än rå, så vi ställde in skogsäventyret och åkte hem till kusin J i stället och det blev minst lika mysigt. Grillning under parasoll, mormors goda kakoroch kafffet vi hade tagit med oss passade utmärkt att avnjuta i uterummet. Kärt återseende blev det också. Efter några timmar lagom för hemfärd kom så solen tillbaka och vi ordnade med en date med goa vänner. En kall öl i solen och drömmar om två veckor då vi sitter i Bulgarien tillsammans :-)


Nu är jag nyduschad, sitter i soffan och går igenom veckans aktiviteter. I morgon väntar en ny vecka...

möte, massage, fotboll, bk, möte, bk, möte, invigning och festligheter...jobb, jobb, jobb och en stor saknad av lilla J.


Ha en skön vecka


Av Linda Berggrensson - 23 maj 2009 21:15

Den oförklarliga värk som min kropp dabbas av då och då har återkommit. Det gör ont samtidigt som jag känner mig spänd i hela vänsta sidan... inge kul.


Tror minsann det får bli en tid på vårdcentarlen nästa vecka. Lite blodprover kanske kan reda ut värk och trötthet.


Om två veckor är det dan före dan...den dag då jag, min man och fyra goa vänner åker till Bulgarien. Det ska bli så gott, med värme och vuxentid. Tiden som nu kommer bjuder på mycket spännande och då vill man ju känna sig på topp!


Kramelikram





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards