Alla inlägg under juli 2009

Av Linda Berggrensson - 30 juli 2009 09:05

men i natt ska jag tälta, hi, hi!

De som känner mig väl vet att detta inte tillhör mina favorit sysselsättningar. Men i natt ska det alltså ske. Har fått låna ena "sviten" i ett tvårumstält utav goda vänner. Någonstans kring Helsingborg äger natten, som jag inte trodde skulle kunna existera, rum och detta för att våra två yngsta pojkar ska spela Eskilscup (fotboll) i helgen och vi vill vara nära då första matchen spelas 8.40



Annat på schemat för dagen: Myslunch med fina N

Av Linda Berggrensson - 29 juli 2009 23:06

att det händer lite mycket saker på samma gång.

Jag är glad att jag har semester, samtidigt stressad över att jag inte hinner ta det så lugnt som jag skulle vilja...

Tack o lov är det kuliga saker som händer och då går ju allt lite lättare!


I går fick jag två handskriva kuvert med posten, alltid lika kul :-)

Det ena var ett vackert tackkort från min fina vän och hennes bror för att vi  deltog i begravningsgudjänsten av deras Far. Förstår fortfarande inte att detta har hänt, även om det gått snart två månader. Två kämpar till barn är det och jag önskar de all styrka jag kan för att de ska orka se framåt.


Det andra kuvertet innehöll, tro det eller ej en inbjudan till bröllop , min glädje var total när jag läste detta. Har nämligen varit med från början i denna kärlekshistoria och det är lite speciellt!

Underbart!


Detta blir det fjärde bröllopet i år som jag är bjuden gäst till, häftigt. Nära vänner eller anhöriga är de allihop med, inte illa. Älskar fest, älskar kärlek älsakr överraskningar och få göra mig fin...

Det är det sista som under året varit det ständiga problemet.

Vad ska jag ha på mig?

Kroppen jag bär omkring på för tillfället är inte den jag känner mig mest bekväm eller hemma i, men det är inget att göra åt nu.

Hoppas på några inbjudningar nästa år också för då J..lar ska jag se ut som jag VILL se ut!


Nu är det tid för lite förberedelser inför allsången på fredag, den sista, så jag hoppas ni kommer och stämmer in i allsången...


Sov sött!

Av Linda Berggrensson - 27 juli 2009 16:00

lite sol!


Vad önskar ni er?


Av Linda Berggrensson - 26 juli 2009 15:57

* Lägga patiens

* Vika tvätt

* Lägga in tvätt

* Rensa garderober

* Gå runt i lägenheten och sucka

* SNART ÄTA MIDDAG HOS MAMMA


Sen får vi se vad denna söndagen har att erbjuda, vi tar det som det kommer...


Njut av dagen!

Av Linda Berggrensson - 23 juli 2009 15:33

På fredag 19.00 - allsång i pildammarna!

Andra fredagen av tre spelas och sjungs härliga låtar

från amfiscenen i Malmös pildammspark

under ledning av svärfar

Lasse Berggrensson.


Kom dit med picknickkorg och gott att dricka,

var med, ha skoj var med och sjung!


Hoppas vi ses!


jag ser er från scenen...


Kram Linda

Av Linda Berggrensson - 22 juli 2009 21:22

är det då semester, egentligen?


Har en stund framför datorn utan att jag måste göra något annat just nu, men tänker jag efter ligger tvätten ovikt och blir extra skrynklig i tvättstigan... Ah jag låter det vänta en stund. Har ju semester även om det inte känts så idag.


I går hade jag och mannen dock en mysig em/kväll för oss själva. Bilen styrde kustvägen mot Ystad och restaurangmiddag vid hamnen, mysigt. Sen svängde vi förbi ett par goa vänner och tittade på deras "nya" hus. Inann mörkret kom körde vi samma vackra väg tillbaka och mina framtidsdrömmar skenade i väg med ljuset.


Väl hemma var det lugnt och skönt famför tv´n innan John blund kom och hälsade på.


Idag har det varit städa, tvätta, repa, städa, tvätta, repa för hela slanten. Ny allsångskväll på fredag med nya låtar att sjunga, ni kommer väl ?

Stora tvätthögen är nästan ett minne blott, resten får jag ta i morgonbitti. Städningen kan jag dona med vardag pm jag så vill, men jag skiter i det, ha, ha!


Kramar till er alla



Av Linda Berggrensson - 20 juli 2009 12:10

Larmet var ställt på 08.00 Skulle njuta av fotbehandling kl 9.00

08.08 vaknar jag till med mobilen bredvid mig, jag hade stängt av larmet och somnat om...

Nästa gång jag tittar på mobilen är klockan 08.53, PANIK!

Hoppar i första bästa kläder, kastar mig över tandborsten och springer ut i bilen, ringer kvinnan som väntar på mig och förklarar att jag är på väg, kör snabbaste vägen genom stan, parkerar utan att följa reglerna och 9.07 var jag på plats. Med håret på ända och påsar under ögonen kliver jag in på salongen och en av de vackraste kvinnor jag sett tar emot mig med ett leende, placerar mig i stolen och fötterna i ett gott fotbad. Jag sjunker ner, andas ut och känner mig nöjd.

- Vill du ha lite kaffe, frågar hon mig och morgonen är räddad.



Kan man börja sin första semesterdag bättre?



Av Linda Berggrensson - 16 juli 2009 22:02

En natt och en dag till på jobb, sen firar denna semester och det ska bli så gott!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards