Alla inlägg under december 2009

Av Linda Berggrensson - 30 december 2009 23:54

Ja, idag har jag och min andra hälft delat varandras liv i 19 år...


Denna man, min älskade, är en av mina största stoltheter!


TACK!

Av Linda Berggrensson - 23 december 2009 23:39

Hoppas dagarna blir fulla av värme, gemenskap och kärlek!


God Jul

önskar

Linda

Av Linda Berggrensson - 21 december 2009 21:52

I dag var det dax för en av årets höjdpunkter. Julkonsert i Hököpinge med Malin, Wicke, Rolle, Padde, Palle, Präst Linda och Bosseljud...

Vilken kväll, jag verkligen älskar att sjunga, jag njuter av julen och av gemenskapen med andra människor. Kan en afton som denna bli annat än toppen?

Fick en liten, men speciell gåva av en speciell person, tack fina!


Att sjunga med Malin är fantastiskt skoj, hon är himla duktig och våra röster smälter samman till en vacker stämma.


Jag är lyrisk!


Nu ska jag bara jobba en och en halv dag till, sjunga i Östra Grevie kyrka kl 12.00 på julafton, sen ska jag fira jul med min familj ochd et ska bli så mysigt!


Varma kramar från mig


Av Linda Berggrensson - 13 december 2009 11:14

Ja, för er som känner mig, ni vet ju att det är så mitt liv ser ut, det händer saker i ett.


Sedan jag skrev sist har alltså:

The Lilies haft sin första konsert och det blev bättre än jag kunnat föreställa mig. Jag kan med stolthet säga att detta är en kör ni kommer att få höra mer av. I kyrkan fanns ett 80 tal besökare och varma ord bland dessa spreds och nådde oss efter konserten.

Jack, min yngsta prins, har fyllt 10 år, MInnet från hans födsel är något alldeles speciellt. Jag blir lika nostalgisk vart år och berättelsen om när detta underverk kom till oss har blivit som en liten tradition, då den berättas om och om igen. En kamera stod överst på önskelistan och ibland går ens önskningar in, lillprinsen blev överlycklig och det fotades på under dagen.

Luciafirande och Julkul på jobb. Ja i fredags firade vi lucia med ett väldigt vackert luciatåg ute på förskolans gård kl 8.00 på morgonen. Förutom luciasånger bjöds det på lussekatter och glögg. Marschaller och barnens egen gjorda ljuslykor sken upp i mörkret liksom de konstgjorda snöflingor vi hängt upp i träden runtomkring. PÅ kvällen var det julkul med kollegorna, en lugn, sansad och mysig afton med massa gottigheter och intressanta diskussioner.

Lördag med mannen...idessa tider brukar jag och min man inteha så väldigt mcyket tid tillsammans. Men denna lördag em fick vi gjort en hel del och jag känner mig ganska lugn inför julen...

Söndag och Lucia. Har nyss lämnat vår akillar på Malmö Opera, genrep inför kvällens stora Luciakonsert. Något av de abslout vackratse musikupplevelser jag varit med om och jag kan säga att förväntan på en magisk stund är stor.


Jag önskar er alla en fin Luciadag, med massa ljus och kärlek!

Av Linda Berggrensson - 6 december 2009 09:20

The Lilies

håller idag sin första konsert för sin omgivning!

Ska bli så spännande och visst lite pirrigt känns det i magen!


Eskilstorpskyrka kl 17.00


Välkomna!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards