Alla inlägg under augusti 2009

Av Linda Berggrensson - 31 augusti 2009 19:53

Sista helgen i augusti…


Bowling med nya kollegiet. Jag är otrolig på att bowla, i bland går det riktigt bra och andra gånger rent på tok. I dag var det en tur dag. Jag fick visa upp för mina nya kollegor att bowling är min gren (i alla fall denna fredag). Jag vann spelet på min bana och kom på tre i topp av hela gänget (tror jag). Det var mysigt att få träffa nästan alla utanför förskolan. Finklädda, makeade och lite ”roliga” satte vi oss till bordet och skulle avnjuta tvårätters efter bowlingen. Förrätten var väl ok, men varmrätten var ingen höjdare. Efter några timmar i kvinnligt sällskap begav jag mig hemåt till mina grabbar. Några av tjejerna skulle vidare men jag visste att morgondagens kulle bli lång…


Möhippa för sötaste Nina


…Kvart över nio samlades vi på min parkering för att i samlad trupp ta oss till Vellinge. Där blev vi upphämtade och körda till ett fantastiskt hus strax utanför. Vi gick in i den underbara miljö som mötte oss, placerade oss och inväntade Nina…

Överraskad mötte hon oss i vardagsrummet då hon skulle bära in ostbrickan till brunchen hon var bjuden till…

Skumpa och, frukt och engelskkonfekt J

Nästa stopp Tirups Örtagård och brunch. Härlig start med presentationer av ”hippegänget” och frågor om den blivande mannen.

Nästa stopp, studio och inspelning! Vilken upplevelse både för Nina och för oss som var med.

Efter sång, skratt och svett var det dags att lugna ner sig lite… Unik Keramik och måla kaffemuggar. En supertrevlig aktivitet som jag gärna rekommenderar.

Vid 17 – tiden var vi tillbaka hos mig. Slappade lite innan Nina fick chans att tillsammans med en florist binda sin tänka brudbukett. Den blev väldigt fin!

Vi gjorde oss i ordning för att inta fondue på en av stadens restauranger. När klockan var halv tolv var vi nöjda, inte minst vår stjärna NINA. Min privata taxikille kom och hämtade mg och jag somnade gott i min säng…


Söndag och solosång på Oscars dop


… denna lille prins och hans föräldrar (kanske mest föräldrarna) ville att jag skulle sjunga på dopet. Väldigt fint var det och den kontakt jag fick med den lille charmören ska jag sent glömma. Södra Åkarp är också en oerhört fin kyrka både gällande rum, plats och ljud.

Vid middagstid var det dags för repa. Ska göra två jobb med Marianne Mörck och svärfar denna vecka torsdag och lördagskväll. Dessa repor blir alltid lika förvirrade och roliga.


Nu sitter jag här och funderar över morgondagen…

1.       Börja jobba 07.45

2.       Läkartid hos reumatologen (fick den idag till i morgon, skumt)

3.       Sjunga för Pro-Lindeborg

4.       Killarna ska klippa sig

5.       Ett tiotal sångfåglar kommer hem till mig och spånar på musik-kul!


Ja, det händer i morgon!


Kramar



Av Linda Berggrensson - 30 augusti 2009 21:38

Har så mycket jag vill berätta, men det får vänta till i morgon för jag är såå trött och orkar inte skriva allt nu.

Helgen har i alla fall varit mycket bra! Nu väntar en vecka med fullspäckat schema och då menar jag verkligen fullt...


Många leende från mig

Av Linda Berggrensson - 27 augusti 2009 21:23

I går gick brandlarmet på mitt jobb.

Ut med alla barn (små och söta) och infinna sig på uppställningsplats...dagen innan hade jag fått veta att jag var person nr 3 att ta uppgifter vid ev brand. Personerna innan mig på listan var naturligtvis inte där i går och jag har arbetat på stället i en dryg vecka...smått panikslagen.Vad ska jag göra???


Jag förstod ganska tidigt att det inte var någon övning, inte heller luktade det brand och ingen rök kunde vi se, bara att avvakta. Efter diverse samtal hit och dit, fick vi veta att vår vaktmästare var på väg. Efter rundvandring konstaterades att larmet utlösts utan brandfara. Kanske av en insekt eller möjligtvis av en dammråtta... Uppjagade som vi och som barnen var blev eftermiddagen annorlunda.


Idag, vid tretiden händer något skumt på vår gård, en man och en kvinna klättrar på förskolans staket och ropar till oss att det är från polisen (civilklädda). Stämningen blir dramatisk och när vi ser hur den manliga polisen har sin pistol uppe får jag ont i magen. Ut på gården leta reda på och ta in alla barn (små och söta).  Dramatik är ordet som får beskriva dagens händelse.


Vad händer här näst, tro?

Kan det vara så att någon av oss faller in bland käglorna på bowlingen i morgonkväll?

Kick off med härliga arbetskollegor ska avsluta arbetsveckan!


Nu i ro slumra in!

Av Linda Berggrensson - 25 augusti 2009 21:57

Har arbetsdagen till ära varit, trots att den slutade med huvudvärk.

Många bra diskussioner och reflektioner. Utveckling är kul!


Har mött delar av mitt gamla kollegie ida och jag måste säga att jag saknar dem. Goa kramar och varma ord, sådant gör mig lycklig. Det bästa av allt är att jag kan ana liknande härlighet på mitt nya arbete...Tjohoo! På fredag är det KIck-off!


Killarna mår fortfarande inte bra, minstingen värst. Skulle og kunna steka ägg på hans panna då alvedonen börjar gå u kroppen. Stackare.I dag missade de fotbollsmatchen, den viktiga matchen och tyvärr stod deras lag som förlorare, suck!

Stora J, mår inte dåligt...ännu och jag hoppas att han klarar sig!


Nu ska jag lägga mig och läsa slut på ännu en bok (har averkat många denna sommar).


Sov så sött!

Av Linda Berggrensson - 24 augusti 2009 21:50

Två av tre söner sjuka, feber, huvudvärk, kräkningar, illamående och halsont... Man undrar och funderar, vad är nu detta?


Inte vet jag ur man ska få reda på det?

Ringer man sjukvårdsupplysningen säger de STANNA HEMMA,

ringer man vårdcentralen säger de STANNA HEMMA.

Det e bara att avvakta och se vad det utvecklas till...


Ser ingen knorr eller grisatryne i alla fall, hi, hi



Av Linda Berggrensson - 23 augusti 2009 14:13

börjar så sakta återgå till det "normala", vad det nu är. Pojkarna har börjat skolan, jag på mitt nya arbete och våra långväga gäster från Usa har återvänt hem.


Söndag, lugnt och skönt! 

De senaste veckorna har varit himmelska på många vis, underbara möten, spännande aktiviteter, galenheter och skratt, men också intensiva. Lugnet är välkommet och jag har lovat mig själv att ge mig en smula känsla av lugn...


Hösten som väntar innebär många spännande saker, mera bröllop, kurser, sångjobb etc. Jag är medveten om att det kommer vara fullspäckat schema men känner stor motivation till detta och hoppas på så sätt att det ska ge mig mer än det kräver...


Vet inte vad det är, men just nu känns det som jag saknar något...



Hej på en stund!

Av Linda Berggrensson - 20 augusti 2009 20:39

Full rulle just nu...snrat lugnar dock vardagen ner sig...håll till godo!

Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards