Direktlänk till inlägg 31 augusti 2009

nu ska ni höra något som jag vill tala om...

Av Linda Berggrensson - 31 augusti 2009 19:53

Sista helgen i augusti…


Bowling med nya kollegiet. Jag är otrolig på att bowla, i bland går det riktigt bra och andra gånger rent på tok. I dag var det en tur dag. Jag fick visa upp för mina nya kollegor att bowling är min gren (i alla fall denna fredag). Jag vann spelet på min bana och kom på tre i topp av hela gänget (tror jag). Det var mysigt att få träffa nästan alla utanför förskolan. Finklädda, makeade och lite ”roliga” satte vi oss till bordet och skulle avnjuta tvårätters efter bowlingen. Förrätten var väl ok, men varmrätten var ingen höjdare. Efter några timmar i kvinnligt sällskap begav jag mig hemåt till mina grabbar. Några av tjejerna skulle vidare men jag visste att morgondagens kulle bli lång…


Möhippa för sötaste Nina


…Kvart över nio samlades vi på min parkering för att i samlad trupp ta oss till Vellinge. Där blev vi upphämtade och körda till ett fantastiskt hus strax utanför. Vi gick in i den underbara miljö som mötte oss, placerade oss och inväntade Nina…

Överraskad mötte hon oss i vardagsrummet då hon skulle bära in ostbrickan till brunchen hon var bjuden till…

Skumpa och, frukt och engelskkonfekt J

Nästa stopp Tirups Örtagård och brunch. Härlig start med presentationer av ”hippegänget” och frågor om den blivande mannen.

Nästa stopp, studio och inspelning! Vilken upplevelse både för Nina och för oss som var med.

Efter sång, skratt och svett var det dags att lugna ner sig lite… Unik Keramik och måla kaffemuggar. En supertrevlig aktivitet som jag gärna rekommenderar.

Vid 17 – tiden var vi tillbaka hos mig. Slappade lite innan Nina fick chans att tillsammans med en florist binda sin tänka brudbukett. Den blev väldigt fin!

Vi gjorde oss i ordning för att inta fondue på en av stadens restauranger. När klockan var halv tolv var vi nöjda, inte minst vår stjärna NINA. Min privata taxikille kom och hämtade mg och jag somnade gott i min säng…


Söndag och solosång på Oscars dop


… denna lille prins och hans föräldrar (kanske mest föräldrarna) ville att jag skulle sjunga på dopet. Väldigt fint var det och den kontakt jag fick med den lille charmören ska jag sent glömma. Södra Åkarp är också en oerhört fin kyrka både gällande rum, plats och ljud.

Vid middagstid var det dags för repa. Ska göra två jobb med Marianne Mörck och svärfar denna vecka torsdag och lördagskväll. Dessa repor blir alltid lika förvirrade och roliga.


Nu sitter jag här och funderar över morgondagen…

1.       Börja jobba 07.45

2.       Läkartid hos reumatologen (fick den idag till i morgon, skumt)

3.       Sjunga för Pro-Lindeborg

4.       Killarna ska klippa sig

5.       Ett tiotal sångfåglar kommer hem till mig och spånar på musik-kul!


Ja, det händer i morgon!


Kramar



 
 
Ingen bild

tessan

1 september 2009 19:19

allt detta menar jag med att jag vill bli lika bra förälder som du å din man,aktiva,påhittiga,ambitiösa,generösa,omtänksamma,drivande å samtidigt vårdar ni er relation med att resa på tripp alena,så vill jag verkligen ha det med½!!tack för att du finns å bringar så vackra toner i livet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Berggrensson - 26 maj 2011 20:40

I morgon åker jag, min mamma och min mormor på minisemester. Tre galna brudar tillsammans med en stilig herre som erbjuder komfort :-) Väl framme väntar Karlskrona Stadshotell och vankas bröllopsyra!   Sist jag var ute och reste med min underbara...

Av Linda Berggrensson - 24 maj 2011 21:54

Ja, sen en tid tillbaka har vi nämligen fått tillökning i familjen...   Nej det är ingen katt och ingen hund och heller ingen gosig lillebror eller lillasyster...       Vi har fått en tonårstjej... Johns flickvän har flyttat in för ett ...

Av Linda Berggrensson - 24 maj 2011 12:35

att det skulle vara möjligt att bi så dålig av tandvärk  Men nu vet jag att det visst är det. Att leva på värktabletter dygnet runt i en dryg vecka och ändå ha ganska ont är ett av bevisen, dålig sömn, trötthet, huvudvärk, orkeslöshet är några andr...

Av Linda Berggrensson - 12 maj 2011 20:33


    Aj, det gör ont...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards