Alla inlägg under januari 2008

Av Linda Berggrensson - 23 januari 2008 18:36

har man ju fått höra eller att grönt skulle vara lugnande. Detta vet jag inte om jag ska tro på längre. Har suttit på en härligt grön stol nu i två arbetsdagar och är mörbultad. Har ont över allt. Rumpan, ryggen, nacken och huvudet.


Jag har nog inte mycket att tillägga ida mer än aj, aj, ont!


Kram

Av Linda Berggrensson - 22 januari 2008 20:48

Vi har suttit inne hela dagen på jobb och diskuterat än hit och än dit...segt! I mitt yrke (förskollärare) är detta ingen ful ovana kan jag säga, jag menar att sitta still så länge. Det känns i nacken och ryggen nu så här på kvällningen. Det har varit både intressanta och mindre intressanta saker som diskuterats och det känns fortfarande väldigt ovisst om vad vi kommer att landa i. Men spännande är det i alla fall.


Idag har solen visat sig i Skåneland, tyvärr har jag fått njuta av den genom ett fönster. Men detta blir det snart ändring på!!! Jag och mannen åker till Cran Canaria om två veckor, tjohoo! Jag läntar efter solen.


Snart dax att nanna!


Kramar

Av Linda Berggrensson - 21 januari 2008 16:42

En lång dag med många intryck, men den har varit givande. Information och lära känna övningar med lite bensträckare då och då.

En hel hop och samtidigt brokig skara med kreativa människor. Detta kan nog bli rikigt kul, saknar dock J. Men hon kommer ju snart :-)


Nu ska jag till min guru!!! 



Av Linda Berggrensson - 20 januari 2008 21:40

Efter en mils promenad kan man väl få vara lite trött?! Men gud så skönt.

I morgon ska jag börja mitt nya arbete...spännande ska det bli och lite pirrigt är det klart så här kvällen innan. Helgen har varit super lugn och skön, men nu känner jag att jag är sugen på att gå på fest... Ingen som har något på gång?


Ny vecka, nya tag!

Kram  

Av Linda Berggrensson - 18 januari 2008 21:44

Ja, det vill jag nog säga. Denna vecka har varit full av glädje och samtidigt vemod. Ska försöka summera lite här nu i Let´s dance pausen...


I onsdags slutade jag mitt dåvarande jobb. Det är visserligen ett val jag själva gjort och som jag egentligen är rätt övertygad om är det rätta, men ändå var det jobbigt att gå både dit och därifrån denna sista dag, kändes som om jag hade resfeber. Dagen blev bra ändå... lite mysfrukost, blommor, chokladkartonger, tårta och en massa kramar. Tufft var att jag nu ska lämna alla goa ungar och delar av kollegiet som jag trivts väldigt bra med. Tack och lov blir jag snart kollega med J igen, vilket känns bra och världen är full av goa ungar, det vet jag!

Det är alltid med pirr i magen man börjar ett nytt arbete, men det brukar gå över ganska snabbt, tycker jag. Har varit och tittat på lokalerna och det är helt underbara för mig som KME-pedagog. Personalgruppens kompetens bådar gott för en stimulerande och utvecklande verksamhet.

Igår var jag i stan och fikade med min finaste N, hon är bara helt underbar. Vi hade nästan två mysiga timmar tillsammans och vet ni vad? Jo, hon har numera en vacker ring på vänstra ringfingret. Så roligt! Grattis till er båda, N o M, detta är ni väl unnade.

Idag har jag och mamma minsann varit en runda i skogen trots trist väder, visst är vi duktiga?!

Ja, som ni hör har känslorna varit blandade under veckan, men idag känns det riktigt bra. Visst jag känner mig lite ensam nu på kvällen, mannen är nämligen i Halmstad och jobbar. Jag får hålla till godo med mina tre gullungar och mellanprinsens kompis V och det funkar hur bra som helst.


Hoppas ni får en fin helg!

Kram 

Av Linda Berggrensson - 18 januari 2008 09:50

Denna lista hittade jag på någon annans blogg och var tvungen att låna den...


Vilken svordom använder du mest? Vet faktiskt inte. Försöker nog vakta min tunga.

Äger du en iPod? Nej.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Det varierar, men oftast för tidigt.

Hur många resväskor äger du? Vi har våra tillsammans och det är nog en 5-6 st.

Använder du flip-flops? Ja, på sommaren.

Var köper du dina matvaror ifrån?  Olika, Coop. Willys el Malmborgs

Skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden? Nej, lite fåfäng är man väl ändå!

Vilken var den senast filmen du såg? Oj, det kommer jag inte i håg

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Mest troligt med en barnfamilj.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa då? Det beror på hur mycket jag vann…kanske ett större hus!

Har någon någonsin kallat dig lat? Nej.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Absolut inte, somnar oftast som en klubbad säl.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? En övningsskiva med stämmor till Py Bäckman konserten.

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Det har jag verkligen ingen aning om, det finns många som är bra. Calaisa tillhör dock mina favoriter.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Ja, minnsan. Men det kan jag ju inte berätta för det är en hemlis.

Vad åt du till middag senast? Bulgur-otto

Använder du huvtröjor? Det händer.

Kan du vissla? Ja.

Vem var den senaste som ringde dig? Min man.

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? Kärlekstunneln!

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig? Det kan nog hända, så ser tyvärr världen ut!

Tittade du på tecknat när du var liten? Jo, det hände nog. Men har aldrig varit speciellt förtjust i dumburken.

Hur många syskon har du? Två bröder.

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Ganska stort.

Är du blyg inför det motsatta könet? Nej.

Vilken film kan du alla replikerna till? Dirty Dancing.

Äger du några band t-shirts? Nej.

När flög du senast? För nästan precis ett år sedan.

Hur många stolar står runt ditt köksbord? Sex.

Läser du för skojs skull? Javisst.

Pratar du några andra språk? Ja, engelska och en hel del gibbrish J

Diskar du din egen disk? Det är mest diskmaskinen som diskar..

Har du gråtit offentligt? Ja.

Har du en stationär dator eller en laptop? Laptop.

Försöker du alltid att lära dig nya saker? Nej, men ofta.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Nej.

Vill du just nu göra några tatueringar eller piecingar? Nej.

Kan du kasta macka? Ja.

Har du någonsin varit på Jamaica? Nej.

Vad har du med dig in på bion? Dricka och kanske en godispåse om den inte prasslar för mycket.

Vem var din favoritlärare och varför? L och B på lärarutbildingen. Två superbra dramapedagoger.

Har du dejtat någon av en annan religion? Nej

Vad har du för väder? Grå mulen morgon med regnvatten på marken.

Har du en favoritblogg? Min egen, ha , ha.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Musik och Matte

Gillar du att flyga? Nej, flygsjuk.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Intelligens och humor.

När sov du senast på golvet? Oj, det minns jag inte.

Vilken är din favoritdrink? Lumumba, tror jag.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Egentligen inte så många som jag ibland kan få för mig.

Är dina dagar fullbokade och stressade? Nej inte nu längre..

Vilken är din favoritfrukt? Melon

Hur gammal blir du nästa födelsedag? 32 L

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Ja, då och då.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Nej, men jag ser om det är fel.

Tror du på liv på andra planeter? Jag skulle vilja men är osäker.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg? En myndighetsperson

Tror du att Gud är man eller kvinna? Inget av det.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Det spelar ingen roll.

Vad var det senaste du åt? Ett knäckebröd med ädelost på, mums.

Hur valde dina föräldrar ditt namn? De tyckte Linda var ett fint namn.

Gillar du senap? Ja ibland…dijonsenap är favoriten.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Först varför, sen det blir säkert bättre.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Nej.

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Kommer inte på någon just nu. Men en glad, kärleksfull, lite klumpig och väldigt påhittig figur bör det vara iaf.

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej.

Tycker du om att krama folk? Älskar att kramas

Skulle du säga att du är trendig? Det kan nog hända men jag strävar inte efter det..

Äger du en digitalkamera? Ja.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Inte blivit jämförd med kanske. Men några har menat att jag är lik Carola och Andie MacDowell.

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Nej, men blir kanske fundersam.

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Många, ofta verkliga skildringar av livet.

Vad är du allergisk mot? Egotrippade människor.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej, älskar en stadig köttbit.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Alexander om mina föräldrar hade fått bestämma. Annars Villgott



Av Linda Berggrensson - 17 januari 2008 20:45

...min lilla blogg! Men just nu har det varit så mycket att jag inte haft tid över för dig, förlåt. Jag hoppas det finns mer tid i morgon.


Kramar 

Av Linda Berggrensson - 14 januari 2008 16:39

Uppe tidigt, öppnade kvart över sex. Kanske inte så kul på en måndag, men trots denna tidiga morgon har det varit en bra dag på jobb. Klart att det känns lite konstigt nu när jag snart ska lämna. Kommer verkligen sakna J, får hoppas att det finns fler kollegor som henne. Efter jobb var jag hos min sjukgymnast...vet att jag nämnt det förut, men måste säga det igen: hon är toppen! Därefter blev det en skön promenad hem och nu sitter jag här efter att ha hjälpt mitt ena J med matteläxan. Ska nog ta en sväng till Ikea och se om det finns något kul. Vi får väl se...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards