Alla inlägg den 2 maj 2008

Av Linda Berggrensson - 2 maj 2008 22:15

Tänk att vi gått in i maj månad. Egentligen känns det lite tokigt när man funderar på var all tid tar vägen...


Först vill jag berätta om en underbar Valborg som fick avsluta aprilmånad. Mitt hjärta har lyckats med att födas denna härliga dag, 30 april. Vi väckte honom med vacker sång och några paket på morgonen innan det var dax för skola och storstäd. Vita linnebyxor, vira solglasögon, ett skinnarmband och en vit keps (barnen valde) låg i paketen. Av mig fick han ett kärleksbrev där jag gav honom mitt hela samtycke till att han ska ta Mc-kort.   


Efter frukost började vi så att fixa här, där och överallt. Men när kl var halv sex och de första och förtidiga gästerna kom var vi så gott som färdiga. Välkomstbål, gulaschsoppa, brytbröd och kalla öl(annat för de som så önskade) fanns att smaka av. Vi var närmre 40 st personer. Vi hade satt upp tält och lyckades få bra plats för de vuxna. Vi sjöng och skålade och komi ordentlig stämning inför Majbrasan som skulle tändas senare. Jätte mysigt!


Vi var ett gäng glada människor där flesta gillar och sysslar med musik på något sätt. Det blev mycket av den varan under kvällen. Vi gjorde instrument av alla möjliga tillbehör och de sjöngs för fulla halsar i olika stämmor. Super gott!


Här fanns en Operasångare, en Wallmanspianist, en fjärdedels Calaisa, en knäckebror och hans Doris, Amigo-Ola och Bobster-Malin, en ombudsman, en gammal Troublemakare, en gammal "fivers" primadonna och en massa helt underbara vänner. Vi kan vara lyckliga jag och min man som har ett härligt umgänge! Tack alla för att ni finns. 


Kvällen varade länge och förblir ett gott minne att se tillbaka på. Detta trots en trasig pianopall, en trasig lampa och ett trasigt handtag till vårt kylskåp :-)


(rena olyckshändelser) 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards