Alla inlägg den 3 maj 2008

Av Linda Berggrensson - 3 maj 2008 21:52

3.e maj


Vaknade tidigt, två av mina J skulle spela fotbollsmatch i Höllviken, Halörcup kl 8.00 :-)

Matchen resulterade i en till och vi passade på att njuta i den vackra solen. I våra killars lag finns andra trevliga föräldrar, människor jag trivs väldigt bra med och detta gjorde ju att det var ännu trevligare, trots en tidig lördagmorgon.

Efter den andra matchen var det turbofart hem, duscha och fixa till sig innan Malcolms dop, min lilla brorson som är helt underbar.


Min man har blivit tillfrågad om att vara gudfar och hålla denna lille kämpe till dopet. Jag och min käraste skulle dessutom sjunga två sånger, Välkommen till jorden och Vår vitaste ros. Det gick bra och dopet i övrigt var väldig vackert. Prästen som varit med i vår familj sedan närmre 30 år tillbaka sa så fina och kloka saker, vår äldsta son läste evangeliet om Jesus och barnen, mellansonen hällde upp vatten i dopfunten... Som en liten överaskning hade jag och D skrivit en egen låt till Malcolm som vi valt att kalla Malcolms visa. Denna fick avsluta dopceremonin och det kändes speciellt att få framföra denna låt som kommer från våra hjärtan, just till denna söta gosse.


När dopceremonin var över tog min bil mig till S.Åkarpskyrka och det var dax för bröllop. Ett väldigt gulligt brudpar. Jag sjöng Av längtan till dig och Du är allt tillsammans med, en härlig man Sven-Inge Frisk. Vägen till kyrkan kantades av gula rapsfält och jag tog en extra runda när jag skulle hem bara för att få se denna vackra vy lite till.


Kvällen har jag spenderat med killarna, deras fina vän V och min granne M. Denna söta kvinna har idag blivit ensam. Hennes livskamrat har sedan en tid tillbaka bestämt sig för att leva utan henne och idag flyttade han ut. En sorglig historia.


I morgon är en annan dag och då hoppas jag kunna hälsa på min härliga mormor som just nu inte mår så bra.


Ha en bra lördagkväll!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards