Alla inlägg under mars 2009

Av Linda Berggrensson - 7 mars 2009 22:13

Underbart lugn och skön... i alla fall för mig.


Kl 06 gick mannen och yngsta J upp i mose. Fotbollscup i Sjöbo. Resultaten var på deras sida och de kom till semifinal, där de tillslut förlorade, men detta med fanan i topp. För mellan J´s del var det också cup i Sjöbo dock lite senare under dagen. De kom inte hela vägen fram till semi, men det var bra nära. 


Jag och stora J har varit hemma och tagit det lugnt. Kl 10 i morse kom en för mig främmande man hit och repade Välkommen till jorden med mig. Roligt med nytt folk, roligt med musikaliskt folk, roligt att bli nöjd med den som kompar... Visst finns det några stycken, men även deras motsatser. 13.00 var det så dop för lite L. Jag var där som en överraskning och det var extra roligt. Dopet var jättefint och jag fick knyta bekantskap med en ny präst, som var helt fantastisk. Henne hoppas jag få jobba mer med.


Under kvällen har vi njutit av god mat, vin och lite gottis. Lilla J´s bästa vän H har varit hos ossoch tittat på andra chansen.


Efter en omgång i prdleken ska de yngsta grabbarna nu hoppa i säng och jag ska läsa lite. Mannen min är på fest och jag hoppas att han har det riktigt skoj, jag är ganska glad att jag slapp följa med.


Jag älskar min lugna helg!!!


Sov gott och dröm sött



Av Linda Berggrensson - 6 mars 2009 22:14

Ida har vi varit hos min söta mamma och ätit mat, gott och mysigt. Dukat bord är alltid trevligt och att få bli en liten flicka igen är inte heller dumt...


I morgon ska mina yngsta pågar spela fotboll. Det blir tidigt upp. Jag kan tyvärr inte följa med eftersom jag har annat att hitta på...jag ska förhoppningsvis glädja någon ändå...


Nu ska jag snart krypa ner i sängen med boken Musik och Språk, kurslittertur i Musik i förskolan kursen jag förutom allt annat jag gör också läser på distans :-)


God natt

Av Linda Berggrensson - 5 mars 2009 21:33

vad du är underbar!


Idag har min minsta och yngsta skrutt gjort inträdesprov till musikklass. Sångtest, gehörstest, rytmtest, lästest etc...

Lilla skruttev var så nervös men när han hade gjprt det var leendet lika stort som det oftast brukar. han var jätte duktig. Vi hörde när han spelade trummor genom dörren och det gjorde han galant. Nu är det bara att vänta och se hur det går. Om någon vecka får vi besked och jag hoppas att han också får möjlighet att leva med musiken som en vardag i skolan.


I övrigt har jag tränat idag med och det är ju bara så härligt! Mitt liv är verkligen på topp just nu. Det enda jag saknar det är att sjunga i kör. Men det kommer säkert att bli så igen någon gång.Just nu fokuserar jag mycket på mitt nya jobb, som jag fullkomligt älskar. Uppgifterna, miljön och människorna runtomkring är så goa. Förutom det är det min häsla som står i fokus. Nu ska jag öka på flåset.


See you

Av Linda Berggrensson - 3 mars 2009 20:31

Har blivit utmanad av Malin


1.Tycker du om någon? Ja, många
2.Sol eller måne? Sol
3.Vinter eller höst? Höst
4.Soligt eller regnigt? Soligt

Har du under de 24 sista timmarna..
1.Kysst någon? Hm, kanske inte...

2.Sjungit? Ja
3.Blivit kramad? Ja
4.Känt dig fånig? Nej inte mer än vanligt
5.Saknat någon? Ja
6.Dansat galet? Nej
7.Klippt håret? Nej
8.Gråtit? Nej

Om dig..
1.Hur mycket är klockan? 20.33
2.Ditt namn? Linda
3.Vart vill du bo? Limhamn

4.Hur många barn vill du ha? 3 och det har jag ju, vilken tur :-)

5.Vill du gifta dig? Det skulle jag kunna göra om och om igen, underbar upplevelse. Gärna med samma man om man får önska.
6.Rullar du spagetti eller skär du dem: Skär dem
7.Har du ätit sushi? Ja
8.Favoritglass? Är inte så förtjust i glass, men en kula choklad kan gå an.

Grejer..
1.Har du någonsin blivit jagad av polisen? Ja, var efterlyst som 11 åring...
2.Har du hund? Nej
3.Sover du helst själv eller med någon? Med någon vid min sida

4.Tror du på spöken? Nej inte på spöken men kanske på andlighet
5.Älskar du dina vänner? Ja absolut

Av Linda Berggrensson - 3 mars 2009 20:27

Kram från mig

Av Linda Berggrensson - 2 mars 2009 20:32

är snart över och första arbetsdagen är gjord, skönt! Har fått gjort en massa idag och det känns ju bra. I morgon är det inspirationsdag för pedagoger i malmö och det ska bli spännande. På kvällen är det dax för ännu ett pass indoorwalking...verkligen en rolig träningsform.


Hoppas ni får en bra vecka alla!

Kram

Av Linda Berggrensson - 1 mars 2009 17:06

och de var ju faktiskt först...



Av Linda Berggrensson - 1 mars 2009 16:53

Förra året var min svägerska med i Melodifestivalen, tillsammasn med de övriga tjejerna i Calaisa sjöng/spelade låten If I could...


De kom femma och tyvärr var det slut tävlat för dem då. I år har jag fram tills för en stund sedan bara hört nämnas att tre tjejer skulle gjort ett plagiat, av Calaisas bidrag, i deltävlingen som var på alla hjärtans dag...


Oj, jag måste verkligen hålla med. Tänk att det kan vara möjligt att, av alla bidrag som dock skickas in till Melodifestivalen, inte hitta låtar som direkt låter som något annat. Något som dessutom fortfarande ligger i färskt minne.


Detta liksom att Fredrik Kämpe kan ha tvåbidrag tävlandes mot varndra i en duell säger ju ganska mycket om att den musikindustri som vi annars är så stolta över. Är den så stor som vi tycks tro?


Nej, låt Sverige och världen få ta del av alla okända eller mindre kända förmågor här i landet så kanske vi får lite variation och spridning, dels på låtar men även på artister...


Avgör själv vad ni säger om Calaisas If I could och Cockies n Beans What if

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards