Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Glädjen över att få finnas är starkare än de tråkigheter som ändå finns runt omkring oss...

Av Linda Berggrensson - 18 april 2009 22:01

Nej, det har absolut inte hänt något dramatiskt, inte i min lilla sfär i alla fall, inte just nu.  


Bara en massa tankar...


Orden i rubriken betyder så oerhört mycket för mig och beskriver min inställning till, och i, möten med andra levande. Att vara tacksam över möjligheten att få vara med, få dela stunder med andra har blivit en självklarhet för mig. Inget går att ta förgivet och ingen vet när det är för sent att vara tacksam. Min inställning präglar alla mina sekunder, alla mina liv. Den ger mig full njutning, av de små liksom de stora händelserna som sker, eftersom jag låter mig själv vara närvarande i omgivningen jag befinner mig i.  Saker runt omkring mig händer, inte allt för sällan tråkiga saker, tyvärr. Jag försöker inte förtränga den verklighet som råder utan försöker att leva varje del av mitt liv och mitt jag, fullt ut.  


Vet inte vart jag vill komma eller om det finns någon slutsats på mina tankar, just nu... 


I dag har vi firat en man, någon jag är väldigt glad att fått vara med och fira. Du har funnits nära i nästan hela mitt liv. Något jag alltid skall bevara i mitt lilla, röda rum...  Godnatt 

 
 
gitte

gitte

19 april 2009 22:12

Ja, jag känner likadant, att man njuter av varje tid man har med alla man tycker om, det gäller att ta var på tiden, tillfällen och leva nu... kram gitte

http://gittesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Berggrensson - 26 maj 2011 20:40

I morgon åker jag, min mamma och min mormor på minisemester. Tre galna brudar tillsammans med en stilig herre som erbjuder komfort :-) Väl framme väntar Karlskrona Stadshotell och vankas bröllopsyra!   Sist jag var ute och reste med min underbara...

Av Linda Berggrensson - 24 maj 2011 21:54

Ja, sen en tid tillbaka har vi nämligen fått tillökning i familjen...   Nej det är ingen katt och ingen hund och heller ingen gosig lillebror eller lillasyster...       Vi har fått en tonårstjej... Johns flickvän har flyttat in för ett ...

Av Linda Berggrensson - 24 maj 2011 12:35

att det skulle vara möjligt att bi så dålig av tandvärk  Men nu vet jag att det visst är det. Att leva på värktabletter dygnet runt i en dryg vecka och ändå ha ganska ont är ett av bevisen, dålig sömn, trötthet, huvudvärk, orkeslöshet är några andr...

Av Linda Berggrensson - 12 maj 2011 20:33


    Aj, det gör ont...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards