Alla inlägg den 17 april 2009

Av Linda Berggrensson - 17 april 2009 21:14

Överraskningsfest för svärfar, mycket folk och trevliga samtal. En kväll jag hoppas att vi alla minns med glädje länge, länge. Våra smågrabbar och älskade killar spelade (stora J, bas, mellan J gitarr och sång och lilla J trummor) en av de första låtarna som käre svärfar skrev, Tell her. Den skrevs någongång under första hälften av 60-talet. Inte många ögon var torra och beröm från olika håll och kanter följde resten av kvällen, härligt!


Dagen efter åkte stora familjen Berggrensson till Öland och fortsatte fira svärfar och påsk i dagarna fem. Underbara dagar, mycket sol, stämsång och gitarrspel. God mat, många skratt och tokiga spel. Eld i den öppna spisen, bad i havet, vilda hästar, röda blåsippor, nybakade bullar, ödlor, kroppkakor, grillning, kubb och en massa kusinmys. Ja, dessa dagar är några av de bästa på länge…


Så här en fredagskväll ser jag tillbaka och förvirras över den korta arbetsveckan som dessutom avslutats med en tvådagars konferens. Har jag hunnit det jag skulle… har jag koll på läget? Vet inte och just nu är det helg.  Känner mig lite trött nu, men oj vad trevliga dagar det har varit. Vacker miljö, trevligt folk både nya och gamla bekantskaper, intressanta diskussioner, god mat, ja väldigt god och det bästa av allt en superskön säng att slänga sig i efter alla trevligheter. Somnade som en stock kan jag säga.


Förutom en sol (hoppas jag) som jag ska njuta av, bjuder helgen också på 80 års firande för ”morfar” och på söndag ska jag sjunga på barndop. Har blivit några sådana den sista tiden. En mysig stund att får dela med familjerna som nyligen blivit större. Några träningspass hoppas jag också hinna med om jag inte blir sämre, misstänker nämligen att en förkylning är på väg att ta mig.


Jag hoppas ni alla får en avkopplande och njutbar helg!

Kramar till er



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards