Alla inlägg under september 2009

Av Linda Berggrensson - 16 september 2009 08:07

Just nu är det så många saker som händer runtomkring mig. Jag har ett oerhört intensivt arbete som ger mig både huvudvärk och stor glädjeGlad. Kollegor och verksamhet inspirerar och jag har svårt att tänka på annat emellanåt.


Gitarrkursen jag nu går på är fantastisk. Vilken grupp och vilka ledare. Jag börjar bli vass på lirandet nu och valkarna på fingertopparna blir allt större...


Har ju startat en kör som också tar mycket av mina tankar, det är så spännande och roligt. Ska bli ntressant ochs e vart de leder. En gång i veckan träffas vi och det känns riktigt härligt!


Förutom allt detta är det ju klart mycket som händer då man är trebarnsmamma. Skola, läxor, aktiviteter och konflikter. Men goa är mina pågar!!!


Familjen och vänner som man tyvärr hinner med för lite, men som alltid finns i hjärtat. Ni förtjänar att jag vandrar med mitt dåliga samvete.


Inte nog med detta, jag  har en man också som tyvärr får allt för lite av min tid. Den 3-5 oktober ska vi dock mysa på tuman hand. Ett besök hos Kungen och Drottningen. Vi ska träffa Helen Sjöholmm, Tommy Körberg, Jan Malmsjö, Anna-Lena Hemström och många fler. Det längtar jag till...


Hej hopp, jobbet väntar

Av Linda Berggrensson - 13 september 2009 22:03

så har denna helgen sett ut i stort. Matcherna har gått som på räls, killarna har vunnitSkrattande

I fredags var vi hos goda vänner, blev bjudna på kalasgod mat och hade riktigt trevligt ända in på lördagens små timmar... I går var mannen i väg och arbetade medan jag och killarna var hos lilla mor, åt mat och mös tillsammans. De flesta timmarna i dag har jag försökt att vara kreativ, det går inge vidare, men skam den som ger sig...


Sov så sött mina fina...

Av Linda Berggrensson - 12 september 2009 22:11

Känner mig urlakad på något vis.

Är det mörkret, är det omgivningen, är det innehållet?

Vet inte riktigt vad det är som påverkar mig, men att det är något vet jag. Längesedan denna känsla infann sig i min vardag, men den har smugit sig på, sakta och förrädiskt den senaste tiden. Min kraft att kontrollera situationen är inte riktigt så påfylld att jag litar på den och därför måste jag våga stå i stormens öga för att återfå kontrollen. Det är lite småläskigt!


Det är tyst här nu, känslan blir tydligare då, vill inte men härdar ut!



Av Linda Berggrensson - 11 september 2009 16:28

just nu min överraskning från mannen...en alldeles egen laptopKyss


För några dagar sedan fick jag veta att en överraskning väntade, i går närjag kom hem från jobb skulle jag blunda och i nästa stund titta...en låda med en dator i, en laptop som är min, bara min. Tala om överraskning, jag och mitt fullspäckade liv hade helt enkelt glömt bort att något överraskande väntade. Jag blev väldigt glad och känner mig lyckligt lottad. Har en man som älskar mig som den jag är... med andra ord: mer än lagom tjock, har svag fotsvett, vulgära humörsvängningar då och då och är en sann datafreak...


Nu ska jag snart göra mig fredagsfin, viska till ett par vänner osm jag tycker väldigt mycket om. Det ska bli himla skoj!


Ha en go helg!

Av Linda Berggrensson - 9 september 2009 21:10

Har nyss haft ett gäng tjejer här hemma, vi har laborerat lite och sjungit tillsammans. Härligt och kul! Just nu går mycket av tiden  under våra träffar åt till att lyssna igenom och sjunga i hop sig på sånger som vi alla bidragit med. Ska bli väldigt intressant och se vad som kommer ske med tiden...


I går var jag på min gitarrkurs, valkarna på fingertopparna börjar växa till sig och det låter bättre och bättre. Kursen är helt underbar, musikaliska tjejer, duktiga lärare och himla roligt innehåll. Toppen!!!

Jag mår helt enkelt ritkigt gott!


Förutom en underbar familj och dessa goa musikupplevelser har jag superfina och duktiga arbetskollegor (även på detta ställe. Förmodligen skulle jag känna så var jag än var eftersom jag försöker se det positiva) Jag är stolt över att vara en del av mitt arbetslag och det vi skapar ihop och tillsammans med våra barn.


Förutom ett härligt arbete har dag varit en toppen dag då jag fick träffa min gamla kollega C, saknar honom och S mycket. Den tiden vi hade ihop var speciell. Tur att de befinner sig så nära mig. En stund efter att jag träffat C kom ett gäng från M-förskola och det var mysigt att träffa de med!


Nu ska jag snart lägga mitt värkande huvud på kudden och slappna av :-)

Sussa sött

Av Linda Berggrensson - 3 september 2009 17:12

Ska svänga mina lurviga tillsammans med Marianne Mörck, svärfar och bandet för internationellt sällskap i Trelleborg !!!


Hej hopp!

Av Linda Berggrensson - 2 september 2009 21:12

Ni får mina tankar!

Hoppas ni snart mår bättre!

Styrkekramar till er

Av Linda Berggrensson - 2 september 2009 21:05

Har återupptagit studierna genom att läsa Musik i förskolan 15 p, på lärarhögskolan (igen).


Ni som känner mig vet att jag började denna kurs förra terminen, men eftersom jag inte var i barngrupp då utan satt på en kontorsstol större delen av tiden valde jag att hoppa av den och påbörja den på nytt nu...


Detta gjorde jag helt rätt i förstår jag efter kvällen,  kursens upplägg verkar 1000 ggr roligare denna gång :-)


Nu ska jag mysa med min man lite innan ögonlocken skall falla tillsammans med en go bok...


Låt natten få väcka dina drömmar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards