Alla inlägg under september 2009

Av Linda Berggrensson - 1 september 2009 21:40

I dag har det hänt,d et som jag tänkt på en hel vår... och nu fått igång!


9 av 14 sångfåglar har träffats i mitt vardagsrum nu i kväll. Här har vi ventilerat tankar och idéer. Vi ska starta en kör, en kör, som ger oss glädje och energi. Några känner varandra sedan tidigare, andra inte...


Vart vi landar vet ingen :-)


En gång i veckan tänker vi utforska tillsammans och laborera med våra röster och vår resonanslåda, kroppen.Väldigt spännande!!!!!


Tillslut blev det samling runt pianot och vi rev av låtar som Amazing Grace, We are family, Blommig falukorv etc... Nästa gång blir det lite mer organiserat och på repertoaren ska Gospel löpa som en röd tråd.


Och vad är då Gospel?


För mig är det musik man blir glad av, musik som skänker glädje, värme och gemenskap. I mina tankar går många låtar in under denna genre, både rock, visa, schlager och annat smått och gott!


Jag är så glad och av allt att döma var de övriga tjejerna också glada när de tillslut skulle åka hem!


Nattsudd!





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards