Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Linda Berggrensson - 9 juni 2009 21:39

Har varit här några dagar nu och jag kan bara säga toppen! Vi bor på ett underbart hotell med underbar personal och service. Jag känner mig välkommen och att solen "tok-skiner" gör givetvis det hela ännu bättre.

Jag är helnöjd med det som varit hittintills...


Nästan i alla fall... fick gå tillbaka till hotellet nu i kväll, min mage är inte så glad och jag orkade inte fajtas med lukter, rök, dunka dunka musik och massa människor så jag valde att återgå till rummet. Förhoppningsvis har det övriga sällskapet en trevlig kväll på stan, men jag är inte ledsen för det. Jag har ju äntligen tid att skriva lite här och det är inte illa.


Som jag skrev har solen verkligen lyst på oss och det känns lite på både ryggen och magen...stranden som ligger precis vid hotellet är vår dagsmiljö efter att vi avnjutut en helt ok hotellfrukost. Sanden är varm och skön och vattnet är gott att slänga sig i när det blir för hett...


Maten jag ätit har varit bra! Många av deras rätter är med ost, det verkar vara en poppis grej här i Bulgarien. Majonäs och ost, inte helt bra kanske. När vi blir mätta på solen och svarta havet så tar vi en stund vid poolen innan vi vilar middag på rummet.


När den tidiga kvällen nalkas och man fått en stunds vila är det dax att fixa till sig och bege sig ut. Första dagen var vi på en trevlig restaurang med ett liveband som var helt ok, härlig repertoar.  Innan vi gick hem hann vi med en tokig upplevelse på ett uteställe som hette "Kung i Baren. En superduper maskin blåste skum över hela uteserverigen och mannen min var bara tvungen att testa...


I går var vi en sväng på Blomstergatan...många affärer och mycket skit men dit ska jag igen, mest troligt i morgon för då ska vi se Malta-Sverige på en restaurang där...innan vi gick hem hittade jag två superfina solbrillor i en affär, bilden visar ett par av dem...


Idag har vi varit och strosat runt i Naesse-Bar- vackra och gamla delen av Bulgarien. Vi hamnade tillslut på en restaurang och just som vi skulle beställa mat kände jag att jag mådde illa och kanske skulle behöva kräkas. Om det var den rökiga atmosfären eller menyn eller en magsjukesläng vet jag inte. Gänget och jag tog i alla fall en taxi tillbaka till Sunny Beach utan någon mat i denna vackra del av landet.


Jag sitter nu på Hotellet med en jättebaguette och de andra är säkert på något trevlig ställe och firar J, med god mat, dryck och en massa humor...


Nu har ni fått lite rapport!


Ett litet hjärta gjort på Sunny Beach vackra sandstrand tillägnar jag M och C, H och R med familjer som drabbats av sorg. Ni finns i våra hjärtan!


Hej hopp!



Av Linda Berggrensson - 9 juni 2009 21:20

Tiden går och vi har det gott här i Bulgarien...


Solen skiner, mat och dryck är billig, härlig service och en födelsedagsgris. Idag har vi firat J som fyller år. Vi började med att sjunga för henne redan strax efter tolv i natt, lite generad, men glad blev hon.

Morgonen bjöd på ytterligare födelsedagssång plus champagne, jordgubbar, bakelse, blommor, ett svart (väldigt snyggt) linne och en timmes massage...


Grattis söta Du!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards