Alla inlägg under december 2007

Av Linda Berggrensson - 12 december 2007 21:05

Har just förberett lite inför morgondagen...plattat håret :-)

Tänk om man ändå hade haft rakt hår. Funderar och har gjort ett tag på att rakpermanenta, men är rädd att det ska bli mer likt svinto än det raka svall jag är ute efter. Nåväl för väl hålla tillgodo med plattången ett tag till!


Godnatt!

Av Linda Berggrensson - 11 december 2007 20:04

Vi tänder ett ljus i advent, det värmer den som frusen är... Tänk vad luciasånger kan sprida varma känslor. I alla fall hos mig. I kväll var jag på årets och veckans andra luciafirande. Underbart med små stjärngossar, tärnor, tomtar och en liten lucia. Vackert med små barns sång och glittrande ögon. Stämningen är på topp och förväntan är stor, snart är julen här!


Sen finns det de som inte får eller har ork att uppleva detta. Till alla dem vill jag...tända ett ljus i advent!


Av Linda Berggrensson - 11 december 2007 15:51

Lagt in en halvtaskig bild på mig...


Nu väntar snart mitt andra luciatåg denna veckan :-) 

Av Linda Berggrensson - 10 december 2007 21:22

Vilken underbar dag!

Sjöng för lillprinsen i morse. Efter paketöppningen åt vi frukost framför tv´n och julkalendern, så mysigt.

Var hos min sjukgymnast idag, mår alltid lika bra då jag går därifrån, men tusan vad det är ansträngande och energikrävande. Det finns säkert någon mening med det.

Jag, mannen och födelsegrisen var på restaurang (gott) innan vi njöt av den fantastiska luciakonserten som våra två äldsta söner deltog i på Malmö Opera.


En härlig dag att lägga till sin historia!


Av Linda Berggrensson - 9 december 2007 13:28

Uppe tidigt i morse och gjorde varm oboy, kaffe och smörgåsar. Sen bar det av till tomtecupen i kombihallen. Julle skulle spela match.

Tänk att jag som aldrig förr varit intresserad av fotboll numera kan tycka att det är riktigt kul trots att det är en tidig söndagmorgon. Man lär sig mycket genom sina barn.

Första matchen såg det inte så bra ut. Julle gjorde sitt lags ända mål. Matchen slutade tyvärr 1-3 till vårt lag. Andra matchen hade killarna hittat formen och det var tur. Joel mötte några av sina skolkamrater och gick stolt av plan med 2-1 vinst . Tredje matchen var mitt lilla hjärta riktigt på hugget, 4 mål och en hörna som blev till mål. slutresultat 5-1. Inte så konstigt att det är kul med fotboll.

Nu har jag bakat supergoda lussemuffins och om ett par timmar kommer kalasgäster, minstingen fyller 8 i morgon. Fattar knappt att man har så stora barn. Känner mig själv som ett då och då-


Ha en mysig andra advent! 

Av Linda Berggrensson - 8 december 2007 20:29

I skrivande stund sitter jag uppkrupen i soffan med tre goa grabbar. Vi myser förfullt med ahlgrensbilar och julmust. Tv´n är visserligen på, men bredvid står får fina gran och den njuter jag mest av. Tänk att en gran kan göra så mycket. Det är liksom en speciell stund när vi tar in granen och klär den. En stund då vi, alla fem i familjen, samlas och gör något tillsammans. Jag och min man blir som små barn igen. Man minns ju med vilken spänning man själv väntade på julen när man var barn. Härligt!


 I morgon, tidigt i morgon :-( väntar fotbollsmatcher för mellan pojken. Det blir till att ta med frukosten. Sen ska det städas och bakas lite till innan kalaset.


Må gott!


Av Linda Berggrensson - 7 december 2007 14:01



Ja, jag och mina pojkar bakar pepparkakor. Minstingen fyller åtta på måndag och jag har fått fnatt verkar det som, eftersom jag har bakat alla kalaskakor själv :-) 


I kväll är det julfest på jobb, ska bli spännande! Missar ju tyvärr finalen i Idol, men hoppas att svenska folket vågar vara lite intressanta (för ovanlighetens skull) och röstar fram Amanada till årets vinnare.


Hej,hej! 

Av Linda Berggrensson - 6 december 2007 20:03

Huvudvärk nästan hela dagen, inte kul alls.

Börjar bli lite orolig att den antibiotikakur jag avslutat idag inte har rått på min bihåleinflammation. Folk runt i kring har berättat hemska historier om spolning av bihålorna. Historier som nästan får mig att nonchalera den huvudvärk som maler mest hela tiden, märkligt! Nej, någon spolning vill jag definitivt inte vara med om :-S


Lite paus i skrivandet, mamma ringde, så härligt att ha en sådan mamma! Och när jag nu blir så känslomässig..., sån tur att jag har så många goa människor runt mig. Idag måste jag berömma mina fina arbetskollegor. Vilket team vi är, ömhet, glädje och tillit. Gött!!!

Godnatt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards