Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Linda Berggrensson - 7 juni 2008 20:57

Min mellanson har varit med farmor och farfar på Mallorca i en vecka nu. Idag var det äntligen dax att få krama om honom igen. Efter bröllops-sjungning i Smygehamn for vi till Sturup och hämtade hem vårt lilla hjärta.


Veckan som varit har erbjudit en hel del får jag säga...


Lilla J har haft både fotbollsträning och fotbollsmatcher, som har gått väldigt bra. Stora J har haft teaterträning och varit på sin nya skola och träffat sina nya lärare. I onsdags fick jag rycka in på en spelning med mannen. En spelning som var riktigt kul, tänk vad man kan ge lite som för en annan kan betyda så mycket. Detta gör jag gärna om. I torsdags var jag med min mamma till Dr. Mamma skulle få provsvar på en knuta hon har i halsen...jobbigt. Men svaret var positivt för oss, inget elakt alltså, knölstruma är det som man nu upptäckt och behandlingen blir någon form av jodlösning.


Jag passade på att gå till Dr jag med, har varit förkyld lite väl länge nu. Träffade en trevlig läkare som gjorde en grundlig undersökning. Det visade sig att jag hade bihåleinflamation och lite dålig kraft i mina lungor. Det blev allergitest och ny läkartid för bedömning om en lungfunktion undersökning ska bli av eller inte. Lite läskigt måste jag säga. Läkaren funderade på om jag kanske hade astma...skumt.


Ännu mer skumt blev det på kvällen när en annan läkare ringer upp mig och berättar att jag visat positivt på ett borreliatest som gjordes för ca en månad sen och undrar om jag vet om något om att jag blivit fästingbiten. Den enda gången jag vet att detta hänt är för sju år sedan. När vi pratat en stund och jag fått veta att jag ska åka och hämta ut en starkare dos av Doxyferm lägger vi på och jag lovar att mitt huvud börjar surra. Det var ju inte jag som skulle få ev. obehagliga provsvar ida, men så blev det. Borelia vad innebär egentligen detta...

Nu har jag knaprat medicin i tre dagar och jag är duktigt trött men hoppas att det ska bli bra.


I går var det fotboll hela dagen, Eff-dagen, massa fotboll och sol, som jag förövrigt inte får vistas i med denna antibiotikakur, roligt!


Idag har Lilla J spelat match igen mot lilla torg, våra killar vann med 11-1. Mannen och jag har spelat och sjungit på ett bröllop i Smygehamn. Så sött brudpar.

När vi var klara körde bilen mot Sturup och vårt lilla hjärta. Som vi har saknat honom, hela familje. Det har verkligen saknats en av oss. Under tiden som mellan J varit på Mallorca och gottat sig har vi ordnat med en överraskning åt honom. Målat om hans rum och köpt nya möbler. När han gick in i sitt rum i dag var han en av de lyckligaste jag sett på länge. Rummet är målat i vitt förutom en fondvägg som är grön med en stor vit och svart fotboll på. En av de vita väggarna har fått en partitur där det står Joel i. Två saker som symboliserar det mellan J älskar, fotboll och musik. Ni ska få se bilder snart.


Allt är nu frid och fröjd. Två små killar i soffan, mannen är i väg och jobbar och jag ska ut och leta efter min stora drummel, stora J som är mer borta än hemma nu för tiden...


Hej så länge!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards