Alla inlägg den 10 juni 2008

Av Linda Berggrensson - 10 juni 2008 23:04

Sååå skönt att Sverige vann idag och att Zlatan fick göra mål. Annars tyckte jag att det var en rätt intetsägande match. Småfräcka Greker med en stor passitivitet i första halvlek mot ett stabilt Sverige. Andra halvlek kunde med lite otur för Sverige kanske slutat annorlunda. Men vi är ju bäst!!!

Under dagen har jag fått rapport från Salzburg, mannen är på plats och jag kan lova att det festas och firas rejält där nere. Massor av svenska fans, underbart!


Nu ska jag snart krypa ner under täcket. Pågarnas avslutningskläder ligger på plats, mellan J´s väska är åter packad...han åker på läger med fritids i morgon efter skolavslutningen. Hemlisen till lilla J´s fröknar är vackert inpackade och står nu innanför dörren så att de inte glöms bort i morgonbitti. Videokameran står på laddning och det enda som kan gå fel i morgon är att jag inte orkar gå upp när klockan ringer, men det tror jag inte ska hända.


Godnatt! 

Av Linda Berggrensson - 10 juni 2008 10:15

Vad gjorde du för tio år sedan?
Då arbetade jag som personligassistent åt en flicka med autism. Var mamma till en pojke på knappt två år och var gravid med vår andra son. Jag hade ganska mycket besvär med min gallblåsa under denna period och var inlagd på sjukhus i samband med detta. Jag och min man (numera) hade börjat planera inför vårt bröllop.

Vad gjorde du för ett år sedan?
Ungefär det jag gör idag. Var mamma, fru, vän och en arbetande förskollärare. Den stora skillnaden är nog att jag vid den tidpunkten försökte hålla huvudet ovanför vattenytan vilket jag i dagens läge klarar utan ansträngning. Så skönt!

Fem snask du gillar.. 
Oerhört svag för choklad, tyvärr. Nötter står också högt på listan och det är ju nyttigare. Den nya magnumglassen med kanel, muskot och honung är inte dum. Då och då kan chips ochj dippa vara smaskens.

Fem sånger du kan hela texten utantill på:
För kärlekens skull, denna sjunger jag ofta på bröllop och då den dessutom är vacker har den satt sig fast. I mitt yrke sjunger vi hela dagarna och dessa barnvisor ex. Katten Tratt, Bom bom, Krokodilen och Hejsan allihopa var är ni, kan man utantill både framlänges, baklänges och upp och ner… räknas dessa tro?

Vad skulle du göra om du var miljonär?
Köpa mig och min familj ett lättskött hus eller en mysig lägenhet i Limhamn. Lägga undan ett bra startkapital till våra barn. Försöka leva gott men med förnuft.

Tre dåliga vanor:
Choklad, datorn och för lite vatten.  
Fem saker du gillar att göra:

Umgås med min familj, musicera, träffa vänner, shoppa och busa.

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
En riktig päls, våtdräkt (gillar inte vatten lekar), blåställ (verkar tråkigt), kejsarens nya kläder ( lite för blyg för detta) och burka (detta är inget för mig).

Fyra favoritsaker:
Enkelt…D, J, J & J

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards