Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av Linda Berggrensson - 4 oktober 2008 23:39

Veckan inleddes med en lååång arbetsdag 7.30 -21, suck!

Det blev en dag som även kom att påverka min ork för resten av arbetsveckan. Har alltså varit väldigt trött och längtat efter lite ledighet.


I går kväll var jag och några kollegor på fest hos vår grannförskola. det var trevligt...jag blir lika glad var gång jag inser vilka människor jag faktiskt arbetar med, härligt! Kollegorna från grannförskolan var också ett trevligt gäng. Tillsammans sjöng vi, leket lite lekar, pratade en del och passade på att "hippa" en kollega som... är gift om en vecka :-) Vi hade verkligen kul. 


Vid midnatt var det sisst dax att röra på sig, även om jag skulle kunnat stanna kavr länge till. Jag och två kollegor skulle sällskapa hem på cykel. Men innan vi hunnit komma någonvart får vi syn på några väl förfriskade människor ligga och brottas på marken medan två unga killar stod och såg små chockade ut. En tredje man, som tillhörde det brottandes sällskapet och hans hund verkade besvikna över situationen och visste nog inte vad de skulle ta sig till. Vi tre trallande jäntor tog tag i problemet. Ringde polisen som fick komma dit och hjälpa till vid detta fylleslag...  När läget var under kontroll hittade vi en bänk en bit bort,  satte oss och delade på vår sista burk öl, skrattade en stund åt eländet som vi just blivit vittne till innan vi begav oss hem. Idag har jag haft många garv. HUr görna jag än vill går det inte att återberätta den komiska avslutning vi fick på kvällen. En halvt medvetslös man och en maskulin kvinna med vulgär verbal förmåga i brottningsduell, en långhårig hippie som stod bredvid och skrattade åt det hela med en uppgiven inställning. Två killar i 15 års åldern som var så fina och inte ville lämna detta sällskap ensamma och så vi tre salongsberusade jäntor med korta kjolar och herrcyklar som försöker skapa ordning. Mitt i allt kommer en döv man (möjligtvis med annat handikapp därtill)och skriker  och rör ssig oroligt då han ser att sällskapet som skapat oredan är några bekanta till honom. Jag måste erkänna att jag drog en lättnadens suck då polisen tillslut kom...


Jodå, när jag kom hem i natt stupade jag i säng med ett leende på läpparna och samtidigt en sorgkänsla i magen...stackars människor!


Idag har varit en dag jag längtat efter, en lugn och mysig lördag med min fina familj. Fika med mannen och god middag och trevligt sällskap hos mamma...nu ska jag snart krypa ner i min sköna säng och snarka lite!


Natt i natt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards