Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av Linda Berggrensson - 6 oktober 2008 20:24

Som ni vet sjunger jag i en gospelkör och har gjort detta sen 9 år tillbaka, med några kortare uppehåll iofs. Jag har varit med att bygga upp kören genom att vara med att utmana och utveckla den på olika vis. Numera är det bl.a konserter med Cyndee Peters, Py Bäckman etc. som gäller. I år ska vi ha julkonsert med Py Bäckman, något som varit bestämt sedan länge och lika länge har jag sett fram emot detta eftersom jag missade konserten kören hade med henne i vintras. Jag är med i den grupp som ska dekorera och koreografera konserten. Har också varit med och valt ut låtar till denna afton som är den 12/12. Nu till problemet som ger min dessa krämpor...


Två av våra söner går i musikklass och har äran att få delta i mängder av roliga musikevenemang. Det vackraste är deras årligen återkommande luciakonsert. 6 musikklasser från skolår 4 till skolår 9 skapar något så fantastiskt tillsammans med sina musiklärare. Underbara advents och jullåtar med fantastiska arr. Små och lite större barn med klara och ljuva röster som i olika formateringar skapar ljusstämning. En upplevelse som man helt enkelt inte kan få nog av. Dessutom är ju två av mina söner med som stjärngossar i detta underbara luciatåg. Som förälder blir man både rörd och stolt.

Det låter väl vackert?

När tror ni det är dax för denna afton...? Jodå, den 12/12. Snacka om att jag blev besviken och förvirrad på en gång när jag nyss fick reda på det. Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till.

Lite goda råd vore toppen, tack!!!!


Kram från virrpannan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards