Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Linda Berggrensson - 23 oktober 2008 21:58

Barnen har lagt sig, mannen är i Halmstad och här sitter jag vid köksbordet med levande ljus som sällskap och går igenom listan över packningen inför helgen...

Tre dagar i Tyskland borde inte vara så svårpackat men det är det faktiskt. Jag ska på Ölfestival och jag vet ju inte alls vad det innebär... Har heller inte varit i Tyskland denna tiden på året och vet inte om väderleken skiljer sig från vår egen. Alltså svårpackat, kan säga att det inte lär bli någon packning i en ryggsäck utan istället i en mindre resväska. Måste ju kunna anpassa min lilla garderob till Tysklands stämning och väder...med andra ord, lite förmycket, lite för onödiga saker och kanske tom helt fel saker :-)


För övrigt har dagen varit bättre än gårdagen, trost en molande värk i stora delar av kroppen. Har ju varit hemma från jobb i två dagar och det har varit skönt att vila en trött och stressad kropp. Illamåendet jag haft har lugnat ner sig men gör sig påmint då och då i en light version, tack och lov. Magen bullrar dock inte lika mycket längre.

Har varit hos min massör idag, oj vad det gör mig gott. Visst det är inte bara skönt att ligga på britsen, men på något sätt är den smärtan helt ok ändå. Man vet att man känner sig bättre efteråt. Mamma och M har varit här en kortis, bjöd på lite kaffe och matrester från igår och för lite sen gick min fina vän A härifrån efter en mysig te- och pratstund.


Nu mina käraste bloggvänner ska jag snart krypa ner i sängen för att snart möta morgondagen...det lär inte bli några längre inlägg på några dar, men om det fungerar kommer nog ett och annat inlägg som smsbloggning kunna läsas. Får se om jag kan fixa till mmsbloggning också så ni kan få se när jag dansar på borden i Bremen...


Godnatt!

Av Linda Berggrensson - 23 oktober 2008 10:27

Min kropp ber mig lyssna, illamåendet och bullermagen har iofs lugnat sig, men varenda liten del i kroppen värker. Jag känner mig trött och tror min kropp säger mig något. Har varit hos läkaren idag med min envisa hosta, bronkit och en penicillinkur fick jag som present med mig hem därifrån. Lite pinsamt och fråga om jag kunde avvakta med penicillinkuren till jag kommer hem från Tyskland...åker nämligen med en väninna till Bremen i morgonbitti och ska besöka deras ÖLFESTIVAL. Min läkare sa lugnt, vänta med den till du kommer hem, ta lite öl så länge och ha det riktigt trevligt. Det var väl en snäll läkare?


Nu ska jag se om min mage kan tycka om lite kaffe, jag är såå sugen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards