Alla inlägg den 9 november 2008

Av Linda Berggrensson - 9 november 2008 22:27

Vår vän A, fyllde 40 år i går. Halv sju var vi bjudna på fest och innan dess träffades vi några här hemma och tog en öl. Väldigt mysigt! När vi kom till festlokalen möttes vi av en bedårande födelsedagsgris. Bål att dricka och saltapinnar att tugga på. Vi var drygt 50 gäster. Jag hade gjort vishäftet som förutom goa sånger innehöll ett vuxentest och en kort information om var och en gäst. Mannen tog gitarren med och tillsammans drog vi igång visorna. På menyn stod lammgryta ingen favoriträtt men det gick ner, kanske tackvare alla jordnötter som jag öst på. Vi åt, sjöng, skrattade och pratade. Någon sa några fina ord till A, medan jag och mannen skrivit en sång till henne, som vi också sjöng och spelade, den handlade om vad som händer med oss då vi fyller 40... När kaffet serverades öppnade A sina presenter...jag kan tänka mig att fylla 40 faktiskt.


Medan de andra smaskadei sig tårta, satte jag och Danne upp vår tipsrunda. Vem är bäst på...en underbart rolig lek som gick hem även denna gång. När leken var avklarad var det dans som nästa aktivitet och hoppsan vad golvet det gunga...det blev vals, afrikansk dans, latinorytmer etc


När klockan var 03.00 styrde våra ben oss hem och jag var jätteglad över  dagens händelser...


Nu är det söndagkväll och jag ska alldeles strax krypa ner i sängen. Rätt skönt att börja en ny arbetsvecka, då min förra var väldigt kort. Nästa helg ska jag försöka vila, mellan varven i alla fall...


Grattis alla fina pappor där ute, idag är det er dag, de övriga 364 är våra barns...

Av Linda Berggrensson - 9 november 2008 14:19

Lovade ju att skriva lite om helgens trevligheter


I fredagskväll var jag på invigningen av Malmö Arena. Vilken kväll! Fick mycket för pengarna kan jag säga, fantastisk underhållning i olika former. Kalle Moraeus, Sanna Nielsen, Fredrik Lycke, Andreas Johnson, Jill Johnson, Djupadalskolan och Bergsaskolans musikklasser, Erika Sunnegård, Malmöflickorna, Malmö symfoniorkester, Robyn och många fler... Flera timmar bara flög i väg och när det var dax att gå hem var jag så glad och energifull. Mina sinnen var väl tillfredställda. Det enda som var lite synd var att vi som såg invigningen på fredagen missade, min stora förebild, Helen Sjöholm.

Bygget var också något att beundra. Är helt övertygad om att arenan får fler besök av mig. Mannen ska ju förresten spela där om en dryg månad...Arena rama jul! En julshow med Doris och Knäckebröderna, Mora träsk, Amigo-Ola och Amigo-bandet.

 Ja som sagt, kvällen bjöd på många musikaliska inslag, bäst var så klart min son och hans klasskompisar med sina Astrid Lindgren sånger, på en bra andraplats kom en väldigt charmig man...kvällens konferencier Björn Kjellman, tänk om man fått spendera en dag med honom. Ah...


När han på behaglig och perfekt skånska sjunger Edvard Perssons Jag har bott vid en landsväg, då smälte mitt hjärta direk. Ah...



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards