Alla inlägg den 19 november 2008

Av Linda Berggrensson - 19 november 2008 15:19

Sanningar om mig…


KLÄDER
1. vad använder du just nu för jacka? På jobb min svarta vinterjacka, hemma min svart/vit rutiga
2. vad använder du just nu för skor? Det varierar, men trivs bra i mina skopunkten stövlar för 49:-
3. favoritfärg på kläder? Svart
4. favoritmaterial på kläder? Mjukt
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Ett par jeans i storleken tre nummer mindre
6. favoritaffärer? Det kvittar

7. favoritmärke? Det spelar mindre roll

GREJER
vad har du för:
1. väska?
En svart axelväska
2. plånbok? Grå och full med kvitton
3. smycken? Inga alls
4. nagellack? Nej, tack
5. mp3? Det behöver jag inte
6. mobil? Sony Ericsson

BLANDAT
1. vad har du i din:
a) jackficka just nu? En enkrona…
b) handväska eller liknande just nu? Massa skit

2. vad är du beroende av? Människors ögonkontakt
3. vilken sorts lipsyl använder du? Försvarets
4. vad tror du på? Kärlek
5. vad köpte du senast? Ett par silvriga stövletter för 49:-
6. har du nåt husdjur? Nej inte vad jag vet
7. vad bor du i? Bostadsrätt

                                                  
                      



Lyssnar på just nu: Laptopens fläkt
Jobbigaste skolämnet: Franskan
Favoritcafé: Systrar och Bröder
Favorittidning: Sydsvenskan
Favoritplagg i garderoben just nu: En svart kofta
Längd: 1.67
Byter gärna garderob med: Mig själv för tre år sedan
Vanligaste färgen på mina kläder: Svart
Jag doftar: Kenzo
Min yngsta kusin heter: Billy (hette han)
Favoritmodellen just nu: Ingen aning, bryr mig inte
Byxa eller kjol? Båda
Så många skor har jag: Frågar du mannen svarar han FÖR MÅNGA
Sminktips till allmänheten: Skönhet kommer inifrån
Senast utlästa bok: Mitt himmelska kramdjur…en knasig bok av Katarina Mazetti
Mig själv med tre ord: Lyckligt gift mamma
Jag tränar: Bk, men ska snart börja på MAI, spinning och boxning J
Ville jag bli när jag var liten: Stor
Pluggade på universitetet/ högskolan: Lärare/förskollärare
Linje på gymnasiet: Vårdlinje:  Barn och ungdom



DAGENS:
klädsel:
En brokigklänning
frisyr: Busigt
låt: From a distance
tv: Avstängd
vill ha: Semester
sjuka: Förkyld
tråkigaste: Förkylningen
roligaste: Ett nytt kök på gång

SENASTE PERSON SOM:
sov i din säng: Min man
såg dig gråta: Marie
fick dig att gråta: vet inte
fick dig att börja skratta: Anett
du gick på bio med: Barnen
du gick på stan med: Mannen
skickade ett e-mail till dig: Malin K
skickade ett sms till dig: Jeanette


HAR DU NÅGONSIN:
sagt "Jag Älskar Dig" till en pojkvän och menat det: Ja
bråkat med ditt husdjur: Va?
drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag: Vet inte, minns ej så mycket av mina drömmar

HAR DU NÅGONSIN VARIT I:
Norge: Ja
Danmark: Ja
Finland: Nej
Island: Nej
USA: Ja
Tyskland: Ja
Frankrike: Nej
Spanien: Ja
Italien: Nej
Kroatien: Nej
Grekland :  Ja
Österrike: Nej
Schweiz : Nej
Thailand: Nej
Kanada: Ja
Brasilien: Nej
Belgien: Nej

EXTRA STUFF:
Vad är du mest rädd för: Döden och våldet som sker i samhället
Var vill du gifta dig (igen): Spelar ingen roll bara det är med den jag älskar
Vem hatar du verkligen: Ingen
Varit kär: Ja
Har du ett jobb: Förskollärare
Gillar du att ha folk omkring dig: Ja, men kan även njuta av att få vara i fred
Är du ett hälsofreak: Nje
Är du ensam nu: Nejdå, hela familjen är hemma
Låtar som fastnar i ditt huvud ofta: Hallelujah, Leonard Cohen

FAVORIT:
Rum i huset: Köket
Typ av musik: Blandat
Parfym: Kenzo
Månad: Var och en på sitt sätt
Mat: Grönsaker, grytor
Dricka: Bubbelvatten
Godis: Choklad
Tidning: Sydsvenskan
Film: Många
Skådis: Wentworth Miller
Djur: Hundar

DE SENASTE 24 TIMMARNA, HAR DU:
Gråtit:
Ja, trött på att känna mig sjuk
Köpt någonting: Ja
Varit sjuk: Tja
Sjungit: Ja
Sagt "Jag Älskar Dig": Ja
Saknat någon: Ja
Kramat någon: Ja
Kissed someone: Ja
Ätit: Ja




Av Linda Berggrensson - 19 november 2008 14:56

Var hos honom idag, bihåleinflammation och infekterad i halsens körtlar, suck. Det blev ytterligare en penicillinkur dock en kraftigare variant som förhoppningsvis ska ta bort eländet. Tre recept med hem och 5 dagars ordinerad vila blev det. En sak som gladde mig oerhört var när han sa- Dina stämband är helt intakta och FINA!!!!


Sjung på av hjärtats lust men vila först...



Av Linda Berggrensson - 19 november 2008 08:14

Usch, jag är så trött på att vakna och känna mig dålig.  Huvudvärk, täppt näsa, halsont och hes och en kropp som värker. Varför kan jag inte få hålla mig frisk.

Nu är det snart jobb som kallar sen ska jag till dr och hoppas såklart på någon form av hjälp!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards