Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Kär...

Av Linda Berggrensson - 19 februari 2009 18:41

Jag tror jag är kär...lite läskigt är det, men sant!


Han är inte så gammal, ganska nätt i kroppen, svarthårig med ljusa inslag, väldigt gosig och han trivs i mitt sällskap...


Nyfiken va? 


Mannen i fråga går på fyra ben och är en alldeles underbar liten kattkille.


Tyvärr är han inte vår,även om han springer in till oss så fort han får en chans. När jag tar upp honom i famnen spinner han som om han aldrig fått någon närhet innan. Denna vackra katt ägs av en granne som kanske inte vill ha någon katt egentligen. Den springer ute på gården titt som tätt, något den gjort, nästan, sedan den flyttade dit som pytteliten. Då vi råkar ha dörren öppen hälsar han gärna på hos oss. Just nu tyckte han att det var väldigt kalltom tassarna så han hoppade ner i en av våra krukor utanför dörren, gulliga kissemisse...


Tänk om man bara hade kunnat ta honom och låta han bli vår familjemedlem, men det går ju inte. Samidigt har mannen gjort klart att han flyttar om en katt kommer in i huset. Vi måste alltså välja och hur skulle man kunna göra ett sådant val som skulle innebära att man kastar ut mannen...även om  man skulle kunna tänka sig det ibland, visst det är en känsla som snabbt går över :-)



Hoppas alla mina vänner mår bra. I morgon är det lite fest med arbetskamraterna och jag vet inte riktigt hur jag ska se på saken, faktiskt är det så. Hoppas dock att det blir en bra kväll, det finns ju många som är så goa.


Hej hopp

 
 
gitte

gitte

19 februari 2009 19:25

Hm, jag fick köra en övertalnings kampanj med mannen läääääänge innan jag till slut fick min katt..... tillslut sa han- köp din jäääääkla katt då!!! Och DÅ gjorde jag det, vem leker mest med den tror du?? Just mannen som glyttar sig med papperstussar o snören. Sen sköter jag det där trista, maten, kattlådan . Som belöningen har jag en katt som kommer varje morgon o jamar o spinner högt över högaholm. Och du, jag tror inte mannen flyttar faktiskt.....

Festen, men vännen , varför känna denna skumma känsla?? JAG ser i alla fall fram emot att få träffa dig o ev få en babbelstund om det blir möjlighet...

http://gittesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Berggrensson - 26 maj 2011 20:40

I morgon åker jag, min mamma och min mormor på minisemester. Tre galna brudar tillsammans med en stilig herre som erbjuder komfort :-) Väl framme väntar Karlskrona Stadshotell och vankas bröllopsyra!   Sist jag var ute och reste med min underbara...

Av Linda Berggrensson - 24 maj 2011 21:54

Ja, sen en tid tillbaka har vi nämligen fått tillökning i familjen...   Nej det är ingen katt och ingen hund och heller ingen gosig lillebror eller lillasyster...       Vi har fått en tonårstjej... Johns flickvän har flyttat in för ett ...

Av Linda Berggrensson - 24 maj 2011 12:35

att det skulle vara möjligt att bi så dålig av tandvärk  Men nu vet jag att det visst är det. Att leva på värktabletter dygnet runt i en dryg vecka och ändå ha ganska ont är ett av bevisen, dålig sömn, trötthet, huvudvärk, orkeslöshet är några andr...

Av Linda Berggrensson - 12 maj 2011 20:33


    Aj, det gör ont...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards