Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Linda Berggrensson - 14 maj 2009 21:55

Började med en tidig morgon på jobb, kaffekopp och en mysig morgonstund med kollegorna och söta barn...


Mannen och stora J kom och hämtade mig, dax för utvecklingssamtal. En tuff stund för oss och vår älskade påg. Är så besviken på hur det faktiskt kan gå till i skolan. Styrkan i detta jobbiga möte är nog att min tro på stora J bara blivit större! Vi ska minsann visa...


Väl tillbaka på jobb fortsatte lite pappersarbete osv innan det var tid för möte om min framtid... Även om jag sedan en tid varit ganska inställd på vad jag vill och vad de övriga vill är jag ändå lite orolig. Är rädd att förlora mig själv, känner att en liten, iofs mycket liten del av mig har slocknat. Kanske inte för alltid men just nu. Försöker att fokusera framåt och hoppas att sådant som ventilerats kvarstår... Det kändes bra när vi var färdiga även om jag fortfarande har en liten sveda någonstans...


"Min" förskola Visan firade ett år i dag och det firades med korvgrillning, ansiktsmålning, sång och musik. En mysig tillställning som avslutades med "vi gratulerar...". Härligt att umgås med kollegorna och de underbara barnen. Dessa små liv ger mig så mycket livslust! Tack!


Har varit på en teaterföreställning, "Höna av en fjäder" som stora J och hans teatergrupp framförde. Så duktiga de var och jag blev ännu stoltare över min äldsta son. Tänk om alla fick se eller hade förmågan att se denna sida av honom. Super!


Haft en stundsläxläsning nu på kvällen också och detta var pricken över i, kanonstund med gott utfall.


Jag är helnöjd och nu när jag sitter här bredvid en vacker människa, som berör mitt inre med sina andetag, och ser tillbaka på en dag med många omtumlande känslor... Kan jag tryggt lägga dessa till livets gjorda dagar och blicka framåt, välkomna morgondagen.


Nattsudd



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards