Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Linda Berggrensson - 20 maj 2009 21:35

Just nu är det många negativa vibbar i omlopp i de sammanhang jag befinner mig i... förundrad och besviken.

Människor väljer att se saker med de negativa glasögonen på och det gör mig lite fundersam. Själv tror jag att jag har stor möjlighet att påverka min tillvaro till det bättre om jag förhåller mig till andra människor eller till nya upplevelser och sammanhang på ett positivt sätt.


En klok och härlig kvinna jag träffar ganska ofta just nu sa en dag:


"saker jag kan påverka kan jag reagerna på, saker som jag inte kan påverka förhåller jag mig till"


Denna kvinna använder säkert sin energi på bästa sätt och får ut det bästa av situationen. Är ganska säker på att denna neg-spiral inte är slut ännu och jag som vill leva länge genom att leva med glädje som utgångläge får försöka möta detta utan att låta det slå ner min tro om ett glatt liv...


Trösten är dock att många människor ser livet som jag... skönt!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards