Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Linda Berggrensson - 19 maj 2009 22:30

Vilken underbar konsert i kväll! 


Måste säga att jag verkligen saknar att sjunga i kör och att sjunga just Gospel. Musiken gör mig glad och hoppfull, den ger mig oerhörd energi. Tankar på att starta en egen kör är ju starka, måste bara hitta rätt samarbetspartner :-)


Finns du???

Av Linda Berggrensson - 19 maj 2009 16:13

I går träffade jag mina nya arbetskollegor och det var både spännande och kul. Efter min semester börjar jag arbeta på en ny förskola i mitt område, jag ska fördjupa mig i Reggio pedagogiken och var gör man det bättre än på en Reggio förskola...?


I går var det dax för planeringsdag på min nya arbetsplats och jag var med. Härligt folk, kloka tankar, givande diskussioner och en inspirerande verksamhet. Dagens innehåll var en bra start. Jag är säker på att det kommer bli bra även om mitt hjärta är lite sorgset då jag ska lämna goaste barnen och mina underbara kollegor. Även om jag intevarit i min ordinarie verksamhet på ett tag ligegr denna mig varmt om hjärtat. Men jag ser denna förändring som ett utvidgat samarbete, förskolorna ligger trots allt i samma område och skulle kunna ha stort utbyte av varandra i framtiden.


Dagen har bjudit på både intressanta överraskningar och på små negativa vibbar, så är livet och som ledare är det bara att ta det. I morgon är en annann dag och om man tror på att man gör rätt i längden och för så många människor som möjligt tycker jag att man ska stå för det i alla blåsväder...


I kväll blir det Gospel för hela slanten, Lasse Axelsson, en av favoriterna bland körledare har ett svängigt samarbete med vår stora sons musikklass och 3 musikklasser till. Det kommer att bli allt från den överlevande slavsången till mer modern gospel. 


Nu ska jag leta efter lite bus här på nätet...

Hej hopp



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards