Alla inlägg under oktober 2008

Av Linda Berggrensson - 19 oktober 2008 19:39

Har lagat en god räkgryta, njutit av den och mina fina killar vid ett vackert dukat köksbord och levande ljus. Utanför hägrar mörkret och en dämpad men skön stämning ligger i luften.


Nu blir det snart lite HÅL I VÄGGEN, ett tokroligt program på tv.


Tusen tack för alla fina ord ni skänkt mig kring min turbulenta vardag och sinnesnärvaro. Känner mig väldigt avslappnad i dag och det njuter jag av.

Av Linda Berggrensson - 19 oktober 2008 15:35

Huvudvärk, stel i kroppen, trött och hängig...vad kan det vara?

Av Linda Berggrensson - 18 oktober 2008 23:22

Just nu känner jag hur livet rusar fram i hög, väldigt hög hastighet.  Jag kan nästan inte bromsa ner och börjar känna mig lite åksjuk. Måste göra något men vet inte riktigt vad...


En metafor om hur min vardag är och hur jag påverkas av den.


Några veckor bakåt i tiden har varit otroligt krävande, både när det gäller presationer och krav i arbetet, i familjen och i de övriga sociala umgängena man har. Jag känner hur kroppen går på hög varv och medvetet tappar jag fotfästet en aning. Min stora tröst i det hela är att jag är medveten om vad som händer...detta har jag ju varit med om förrut, men då visste jag inte vad som hände, varför och vad jag var tvungen att göra. Jag hoppas och tror att denna medvetenhet kan vara till stor hjälp för mig just nu.  Håll gärna en tumme...


Sjöng på ett vackert bröllop idag på Idala Gård utanför Trelleborg, väligt fin gård. Paret gifte sig i ett stall och tro det eller ej men det var såå romantiskt. Kanske en weekend med mannen där hade gjort mig gott. Jag kanske ska ge honom det i julklapp :-)

  

Idag har jag också hunnit med att vara hos mina brorsöner, stora M fyllde 3 år. En stor kille nu minsann. De kom nyss hem från Usa och det är ett tag sedan vi träffades, så lite blygt var det i början men sen släppte det. DEt var en mysig lördagkväll med lillebor och hans familj. Har saknat dem!!!


Nu sitter jag här i min ensamhet, mannen jobbar och småkillarna ligger i sina sängar. Jag har kanske just gjort en av mina nära vänner besviken och det är något av det värsta jag vet. Men i bland måste man tänka på sig själv och sin situation. Jag hoppas att hon förstår mig.


Nu ska jag surfa vidare en sväng!

Sov gott alla


 

 

Av Linda Berggrensson - 16 oktober 2008 22:06

...skulle min nästa dokumentär kunna heta.


Livet rullar på i hög hastighet och jag blir nästan lite orolig för att det inte ska lugna ner sig snart. Det händer saker precis hela tiden och jag har knappt tid att släppa en sak för att ta tag i något annat. Jag hoppas dock att det ska bli en lugnare vecka som kommer, ser ganska lovande ut. Tror jag.

Det har ju hänt så mycket kul saker som jag skulle vilja dela med mig av, men tiden räcker tyvärr inte till just nu. Ni kan i alla fall veta att jag står på mina båda ben och fortfarande vet vad som är upp och ner...


Kramar

Av Linda Berggrensson - 14 oktober 2008 20:53

Ett stort grattis till familjen!!!

Här får ni en liten skymt...Visst är han vacker!

Av Linda Berggrensson - 13 oktober 2008 20:40

Familjen håller på att bli större, svåger och svägerska är på BB nu och snart finns ett nytt underverk i min närhet...så spännande och så underbart!!!

Av Linda Berggrensson - 13 oktober 2008 20:00

Vad gillar du bäst?


 Regning sommardag
 Blåsig vårdag
 Frostig höstmorgon
 Solig vinterdag


Kan ju säga att det varit en del variation i era val...

Under den vackra våren var en regning sommardag det ni gillade bäst, men under sensommaren verkar det som ni längtat efter vintern och den sol vi inte fått så mycket av under sommarmånadern eftersom en solig vinterdag tagit täten i omröstningen. En blåsig vårdag är inget ni vill, ha men en frostig höstmorgon kommer på en god tredje plats och denna morgon lär väl komma vilken dag som helst...


Resultat

 _________________________

Vad gillar du bäst? Regning sommardag   
  33 % Blåsig vårdag   
  6 % Frostig höstmorgon   
  24 % Solig vinterdag   
  37 %

Totalt har 100 personer röstat.
Omröstningen startade 2008-02-14 13:49

och avslutades 2008-10-13 20:29

Av Linda Berggrensson - 8 oktober 2008 20:26

Har ont och känner mig spänd i halsen och det strålar ut i örat. Vet inte vad som vankas...stel i kroppen eller ett virus.


Hoppas nog helst på en stelkropp som kanske kan mjukas upp med ett varmt bad och lite massage av mannens vackra händer :-)


Annars är det mesta sig likt, mycket, mycket, mycket, men i morgon är det torsdag och sen är det inte långt kvar till helg...igen!!!


Hej hopp 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards