Alla inlägg under november 2008

Av Linda Berggrensson - 8 november 2008 16:32

För er som undrar kan jag säga att invigningen av Hyllie Arena var fantastisk! jag skulle gärna uppleva den igen. I dag är det dock 40 års fest för en vän som gäller och det ska bli kul. I morgon hoppas jag hinna med ett inlägg där ni får lite smaskigheter från både fredagens invigning och kvällens fest...


Trevlig lördag!

Av Linda Berggrensson - 7 november 2008 00:43

Har suttit uppe och väntat på min älskade påg. Han har som sagt varit med och invigt Malmö Arena. Han och de övriga barnen har verkligen slitit hårt denna vecka. Gått i skolan nästan som vanligt, lite sovmorgon och varit på arenan på kvällarna och repat. I går var det genrep ca 2500 personer i publiken. J var hemma tjugo i tolv.


Nu när han kom hem kramades vi en stund i soffan och så sa han:


Mamma, de sa att där skulle vara fullt i kväll, men det var många lediga platser. Jasså säger jag men hur många var där i publiken då? Lite mindre än 10.000

 Ja, men det var väl hur många som helst. Ja men arenan tar nog något på 13.000

 Tänk att min lilla son har sjungit inför en publik på 10.000 människor, inte illa för en 10-åring.


I morgon är det min och mannens tur att gå och lyssna och titta. Ska bli kul! Läste i tidningen att folket på invigningen hade varit "finklädda"...vad ska jag ha på mig tro? Kanske får hinna med en sväng i affärerna i morgon innan det är dax att vara på plats i den bokade logen :-)


Nu ska mellan J få en godnattpuss, sen ska jag hoppa ner i säng och läsa en stund


Natt natt

Av Linda Berggrensson - 6 november 2008 22:06

Mannen är i väg och spelar. Lilla J sover så klart, stora J ska snart, väldigt snart lägga sig. Åh, det skulle jag också vilja, är trött efter en jobbedag. MEN mellan J är ju med och inviger Malmö Arena och ska hämtas 23.30...nice


Jag försöker att hålla mig vaken med mitt lilla sy-projekt...fick dock ta en paus nu för det blev ett litet fel som måste rättas till och sånt tycker jag är trist...


Har jobbat i dag efter nära en veckas sjuka. Jag har världens mest underbara jobb, finfina små pluttar och härliga kollegor. Lyxigt!!!


hej hopp

Av Linda Berggrensson - 5 november 2008 23:23

och tycker synd om min mellanson. Han har genrep på Malmö Arena och har inte kommit hem ännu.

Detta är dessutom andra repet för idag, inför den stora invigning som ska äga rum torsdag och fredag. Säkert en underbar upplevelse men vilket slit för en 10 åring. Jag hoppas skolan kompenserar lite mer än vad som lovats. 


I övrigt är min flunsa bättre även om jag känner av den i min kropp. Jag ska åter till jobb i morgon och hoppas kunna möta nya baciller nu, för jag saknar mina gullungar och fina kollegor en hel del.


Innan detta kära återseende ska jag försöka få lite sömn...


Natt i natt

Av Linda Berggrensson - 4 november 2008 10:34

I dag fyller min finaste storebror 40 år!

Tänk vad vi börjar bli gamla...


Ett jättegrattis till DIG, kram systeryster

Av Linda Berggrensson - 3 november 2008 21:37

Mår inte jättebra även om jag inte är sängliggande. I sittande position funkar det rätt ok men om jag är uppe och rör på mig då kommer jag på att jag inte är frisk. Har bestämt mig för att inte gå tillbaka till mina gullungar på jobb förrän jag känner mig helt bra. Jag bara måste bli frisk nu, är så trött på detta elände.


Till helgen har jag dessutom massa trevligheter på gång. På fredagkväll är det invigning på Malmö Arena och vi har platser i en loge. Mellan J och hans klass skall vara med och sjunga... På lördag fyller en av mina nära vänner 40och då är det fest! Ja så nu förstår ni att jag inte vill må dåligt längre.


Nu ska jag snart umgås en stund med Wentworth Miller!



Av Linda Berggrensson - 2 november 2008 21:40

Gör reklam för körens julkonsert igen...passa p!

Av Linda Berggrensson - 2 november 2008 15:13

Har knappt varit utanför dörrarna sedan fredagskväll...

natten tyill lördagen fick jag ju feber och har mått därefter sen dess. Orkade inte laga lunch till små J´na ida, så vi åkte upp till Food Court och åt. Det var då jag kände i kroppen att den inte mår särskilt bra, ont över allt. Ska ge den en chans till, att säga mig om det blir jobb eller en hemmadag i morgon med. Jag ska åka till kyrkogården med mamma, tända ett ljus de nära och kära som inte finns bland oss mer.


Kram så länge

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards