Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Linda Berggrensson - 24 mars 2008 21:01

Både kul och lite vemodigt, precis som det brukar. Det som känns skönt är att jag bara jobbar halvtid även denna och nästa vecka. Sjukskriven på 50%  sen en vecka tillbaka. Ska försöka komma i fas under dessa dagar tänkte jag.


Tänk att påsken är slut för denna gång...vart tar all tid vägen.


Kram och sov gott! 

Av Linda Berggrensson - 24 mars 2008 15:57

  • När gick du upp idag? Förtidigt…07.00
  • Diamanter eller pärlor? Helt klart pärlor!
  • Vad åt du till frukost? En smörgås med ost och gurka
  • Vilken mat gillar du inte? Lever går bara inte ner, trots otaliga försök av min mor
  • Vilken bil kör du? Mazda 6 sportkombi
  • Favoritmacka? Med chevréost och honung
  • Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med? Egocentriska typer
  • Om du fick åka vart du ville på semester? Då skulle jag åka till min bror i Michigan, för jag saknar honom jättemycket
  • Var är du född? Lund
  • Coca Cola eller Pepsi? Svårt, är inte jätteförtjust i läsk. Men lite Coca Cola dagen efter kan vara gott
  • Fotboll eller ishockey? Fotboll så klart, är ju en trogen supporter till Eff´s P9 och P10
  • Är du en morgonmänniska eller nattuggla? Vet inte länge, bådeoch samt inget av det.
  • Vad ville du bli när du var liten? Lärare (som jag ju blev tillslut)
  • Någonsin rullat in någon i toapapper? Ja, faktiskt, på en möhippa. Vi skulle med hjälp av en toarulle designa en brudklänning. Jättekul!
  • Varit med om en bilolycka? Ja, men ingen större variant. Tack och lov!
  • Favoritdag i veckan? Fredagar för då är det helg. Alla kollegor är glada sista arbetsdagen på veckan och själv flyger man hem.
  • Favoritrestaurant? Kin Long för den goda maten och St Marcus Vinkällare för den romantiska miljön.
  • Äger du en cykel? Ja, en herrcykel som är parkerad i Skurup
  • Vad lyssnar du till just nu? Tv ljud…
  • Hur var du som barn? Ganska försiktig men målmedveten.
  • Hur ofta lagar du mat hemma? Varje dag i princip. Mannen och jag brukar hjälpas åt.
  • Är du pinsam på fyllan? Det har säkert hänt någon gång, men inte vanligtvis
  • Vilken var din första konsert? Min egna var som Carola i min säng (scenen) för föräldrar och syskon.
  • När grät du senast? I går
  • Skulle du vilja vara med i kungafamiljen? Åh, tänk att få vara riktig prinsessa! Men nej, tack!
  • Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i? Ingen
  • Vad är lycka? Kärlek från sin omgivning och god hälsa
  • Vem var din första kärlek? En kille på min förskola. Jag var fem och han sex. Han var så söt. Rufsig i håret och hade snälla melerade ögon. Minns att jag var hemma hos honom en dag och då bjöd han på kinapuffar.
  • Vem har makten i ditt liv? Just nu är det tyvärr stressen och effekterna av denna, men jag jobbar på att återta kontrollen över min vardag.

Av Linda Berggrensson - 24 mars 2008 15:26

För andra gången idag vräker snöflingor ner. I morse fick man faktiskt lite vårkänslor tack vare den fina solen. Men den bilden och känslan försvann snabbt igen. 

Av Linda Berggrensson - 24 mars 2008 12:15

Ställde klockan på 07.00, samling på killarnas fotboll 07.30 Vi blev serverade frukost och KAFFE! Sen bar det av till Oxie IF där motståndarlaget väntade. Glada att det var sol var vi även om det trots den var väldigt kallt. Killarna skötte sig bra, 5-2 varav mina J stod för 2 av Eff´s mål. Hemma igen kl 10.00 Vad skulle vi nu hitta på?

BAKA.Detta har just avslutats och det blev klassiska chokladbollar och sirapsbröd. Vem ska vi bjuda på kaffe och kaka ida?

Nu är klockan lite över 12 och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu. Har börjat rensa i vår stora garderob, men det var inte så kul :-)

Kanske jag bara ska sitta här och göra ingenting... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards