Alla inlägg den 27 mars 2008

Av Linda Berggrensson - 27 mars 2008 22:02

Tackvare väldigt härliga kollegor och trevliga körvänner avslutar jag denna torsdag med ett leende på läpparna och en underbar känsla i själen. Tack alla NI!

Grädden på moset är en vacker och fantastisk make vid min sida och tre skönsovande pågar. Vilken avslutning på en annars bra dag!


Godnatt säger en väldigt harmonisk Linda!

Av Linda Berggrensson - 27 mars 2008 14:03

Idag ska jag till min sjukgymnast, länge sedan sist och jag kan berätta att jag har saknat henne, mycket! 

Men innan jag ska dit måste jag göra ett besök på banken, jag har nämligen slarvat bort mitt visakort, typiskt denna förvirrade varelse. Efter sjukgymnast är det Ap-möte på jobb och sen lite körövning. Vi ska Gospelmässa på söndag och detta blir sista repet innan. Låter väl som en fullspäckad torsdag eftermiddag?

Av Linda Berggrensson - 27 mars 2008 12:26

1. Hur gammal är du om fem år? Shit 37

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mina kollegor, barnen på fsk, min familj.

3. Hur lång är du? 168 brukar jag säga

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Slötittade på en av Star Wars filmerna

5. Vem ringde du senast? Min man

6. Vem ringde dig senast? Min fina vän A

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Morgon darlin´. Jag ska få massage idag… Du har inte pengar att låna till ikväll eller imorgon? Annars jagar jag bankomat nu på morgonen. Ses snart.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror på vem den andra personen är

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda

10. När såg du senast din mamma? Långfredagen…alldeles för längesedan. Tur vi pratar ofta i telefon.

11. Vilken ögonfärg har du? Blå

12. När vaknade du i dag? 05.20, suck!

13. Vilken är din favoritjulsång? Himlen i min famn eller Koppången

14. Vilken är din favoritplats? Smålandsstenar, lugn och ro.

15. Vilken plats föredrar du minst? Stora mataffärer

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I ett lyckligt äktenskap med en lycklig familj någonstans där vi mår bra tillsammans.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Hemska mardrömmar

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Skrattar lätt åt det mycket, men något som gör mig skrattig är Hjälp på tv.

19. Hur stor är din säng? 180 cm delas med maken och ibland några småkillar som går i sömnen…

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det beror på

22. Hur många kuddar har du i sängen? Många

23. Hur många landskap har du bott i? Ett enda men det vackraste av dem alla SKÅNE

24. Vilka städer har du bott i? Stad Malmö, orter Barsebäck och Hörby

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Allra helst barfota men inte när det är kallt såklart. Då finns inget bättre än ett par lammulls morgontofflor.

26. Är du social? Ja, på tok för mycket.

27. Vilken är din favoritglass? Gillar inte glass.

28. Vilken är din favorit efterrätt? Något med choklad i.

29. Tycker du om kinamat? Absolut!

30. Tycker du om kaffe? Javisst!

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe, juice eller yoghurt

32. Sover du på någon särskild sida? Oftast på vänster

33. Kan du spela poker? Nja, men det är inget som intresserar mig

34. Tycker du om att mysa/kela? Jag älskar att mysa och kela.

35. Är du en beroendemänniska? Det kan jag nog vara men inte av vad som helst och inte av dåliga vanor.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Jamen!

37. Vill du ha barn? Jag har tre underbara barn, tre söner som jag är mer än nöjd med.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska

39. Har du någonsin åkt ambulans? Jodå, ett par gånger. Inget vidare, men skönt att inte behöva sitta på akuten och vänta i fler timmar på att få komma in.

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet att titta på men bassäng att bada i.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Roliga upplevelser och givetvis god mat

42. Äger du dyrbara smycken? Inte i pengar men i annat värde

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Prison Break (snygga skådespelare är aldrig fel)

44. Kan du rulla med tungan? Nästan, men jag kan göra en blomma, imponerad?

45. Vem är den roligaste människan du känner? Det vet jag inte, finns många runt omkring mig som få mig att nästan kissa på mig.

46. Sover du med gosedjur? Min älskling, om han räknas.

47. Vad har du för ringsignal? Någon konstig variant för att inte ha samma som alla andra

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja några stycken finns bevarade

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Ett lättmjölkspaket

50. Flirtar du mycket? Ja, med mina söta barn på jobb, mina egna barn och min man

51. Kan du byta olja på bilen? Kan nog inte skryta med detta

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, inte under mina snart 14 år som bilförare

53. Vilken var den senaste boken du läste? Bilden av pappa/ Kristný, Àsdisardóttir

54. Läser du dagstidningen? Ja, på nätet

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Av en ren slump på Hennes

56. Dansar du i bilen? Kan man det?

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P4

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Vad mina killar skulle handla i affären

59. När var du i kyrkan senast? Min kör övar varje torsdag i Hyllie Kyrka.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Berra, i Bröderna Lagerståhl

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Två nätter på en kanothajk i gymnasiet.



Av Linda Berggrensson - 27 mars 2008 11:33

denna torsdag och det finns inget ljuvligare än att andas in denna känsla.

Jag passar på att andas förfullt nu för jag vill att det ska hålla i sig, både våren och känslan.

Hej hopp!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards