Direktlänk till inlägg 27 april 2008

Ibland önskar jag att man kunde stänga av känsloventilen...

Av Linda Berggrensson - 27 april 2008 20:46

Är fullkomligt urlakad, både av glädje, sorg och trötthet.


Dels är min förkylning sämre igen...sitter som sten i bihålerna just nu. Jätte trist! Dels har det varit en, som vanligt, intensiv helg. Jag förstår inte varför mina dygn inte räcker till ens på helgen. Jag skulle vilja rymma en helg och bara ägna den åt mig själv helt och hållet i stället för att finnas till för alla andra. Vet iofs inte om det är min grej att vara ensam i två dygn. Är ju trots allt en social flicka. Men tanken på det lockar...lite.


Helgen har dock bjudit på trevliga inslag. Var ute med några vänner i fredags. Käkade och dansade. Väldigt kul hade vi! Tack alla ni som var med.

i går var jag och såg en underbart söt film, Horton, en barnfilm. Tänk att dessa barnfilmer kan lära en vuxen människa så avancerade saker på ett enkelt sätt.  En person är en person oavsett format. Hortons (elefantens) tes och något jag alltid ska ha med mig i mina uppfattningar om andra.


Idag visade mina söner prov på ett riktigt bra fotbollsspel. Matchen, som tyvärr förlorades, var så spännande att till och med JAG var nervös och väldigt engagerad.


Sorg, våra grannar och goda vänner  ligger i skiljsmässa och detta är tungt, mycket tungt. Båda är ju mina vänner trots handlingar som man inte har förståelse för. Idag har denna soppa nått en annan dimension och jag är inte ensam om att må illa och känna mig matt. Mer kan och vill jag inte skriva, men många tårar och mycket aggressioner figurerar i grannskapet.


Nu ska jag slänga mig i soffan och känna efter hur JAG mår. Barnen kryper till kojs och mannen är i väg spelar.


Min lilla stund är här

 
 
Ingen bild

skånetösen

28 april 2008 14:23

va jobbigt med det som händer runt i kring dig, jobbigt o va känslomänniska jag vet, vi får lära oss stänga av lite grand iaf..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Berggrensson - 26 maj 2011 20:40

I morgon åker jag, min mamma och min mormor på minisemester. Tre galna brudar tillsammans med en stilig herre som erbjuder komfort :-) Väl framme väntar Karlskrona Stadshotell och vankas bröllopsyra!   Sist jag var ute och reste med min underbara...

Av Linda Berggrensson - 24 maj 2011 21:54

Ja, sen en tid tillbaka har vi nämligen fått tillökning i familjen...   Nej det är ingen katt och ingen hund och heller ingen gosig lillebror eller lillasyster...       Vi har fått en tonårstjej... Johns flickvän har flyttat in för ett ...

Av Linda Berggrensson - 24 maj 2011 12:35

att det skulle vara möjligt att bi så dålig av tandvärk  Men nu vet jag att det visst är det. Att leva på värktabletter dygnet runt i en dryg vecka och ändå ha ganska ont är ett av bevisen, dålig sömn, trötthet, huvudvärk, orkeslöshet är några andr...

Av Linda Berggrensson - 12 maj 2011 20:33


    Aj, det gör ont...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards