Alla inlägg den 1 augusti 2008

Av Linda Berggrensson - 1 augusti 2008 11:28

Denna dag har jag bestämt mig för att njuta varenda sekund. Tänkte att ni skulle få följa med mig i mina sista semestertimmar och därmed kommer detta inlägg att uppdateras kontinuerligt under dagen.


Vaknade ca 9.40 efter en godnatts sömn. Alla tre J´na sov i vår säng, brukar bli så när mannen är borta över natten, så jag la mig i lilla J`s säng och har alltså sovit en hel natt utan att dela säng med någon. Ganska skönt även om det bästa ändå är att ha sina nära så nära.


Frukosten fick vänta till nästan halv elva eftersom vi tog det lugnt och mös en stund efter att vi vaknat. Underbart att göra saker i sin egna takt. Det blev två tunnbrödrullar och kaffe för min del, är ingen direkt frukost människa.


I går hade jag tänkt att jag skulle besöka stranden idag tillsammans med grabbarna. Men med lite eftertanke ändrade jag mina planer och i stället ska dagen bli en lugn och energiladdande dag hemma i trädgården. Kanske lite hemmaspa...


Från topp till tå...


Började med fötterna. Ett fotbad i trädgården, fotfil, nagelborste, nagelsax, fotsalva och nagellack. Sittandes i min solstol med fötterna i badet och fåglarnas kvitter. Rogivande. Fötterna blev glada och färglada. Ska nog sjunga barfota i kväll så ni får se dem söta små :-)


Nu är det dax för nästa kroppsdel och det får väl bli benen och uppåt,

fortsättning följer...

----------

Av någon anledning kan jag inte bestämma över min idérika hjärna. Jag ville ju ta det lugnt idag, sola lite. Men nej det började spöka i lilla huvet och jag är ju abslout inte en sån som måste bli brun för att känna mig lycklig. Sista allsångskvällen idag och man vill ju att den ska bli toppen kul. I stället för att sitta och njuta i solstolen började jag alltså spåna på lite bus och jodå jag har kommit på något som dock är hemligt än sålänge.


Nu kom mannen hem, den bästa överraskningen idag...eftersom han egentligen skulle komma hem först i morgon!

Fortsättning följer...

-----------


Åh, ett härligt bad, med badskum, hårinpackning och kroppspeeling såå skönt. Rakat benen, filat naglarna och noppat lite bryn (sånt som jag gör väldigt sällan, giter helt enkelt inte vara så fåfängd, speciellt inte då det är semester). Vad blir nästa steg tro?

Fortsättning följer...

----------


Trevligt spontanbesök av min väninna A, mysigt. Det var ett tag sedan vi sågs. Därefter fixade jag lite med håret inför kvällen, packade väska med diverse tillbehör och sen kom första barnvaktshjälpen. Lillebror och Melwin som ska passa mellan J i natt. Nu ska vi njuta av en kopp kaffe sen bär det snart av mot pildammarna. Där jag hoppas vi ska få en supergo kväll!

Fortsättning följer, men vet ej när...

----------

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards