Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Linda Berggrensson - 25 augusti 2008 21:15

Har haft en riktigt bra dag på jobb ida. Mitt arbetslag har haft en extra insatt planeringsdag och oj, oj, oj vad vi har spånat, tänkt och kommit fram till. På torsdag ska vi ta ett beslut kring något som kan komma att innebära stora förändringar i vårt arbete. Jag hoppas att det kommer att bli ett ja till denna omställning för jag längtar efter att få sätta i gång...


I övrigt har det varit fotbollsmatch för lill J och visst gick det bra. De vann med 2-1 och min lilla älskling spelade som en storstjärna idag och förtjänade verkligen utnämningen till matchens lirare!!! 


Just nu sitter en tjurig "pubertetsson" i sitt rum. Han tror att han är värdelös på matte. Vilket jag vet är fel föreställning om sig själv. Vi tragglar förtillfället igenom multiplikationer kors och tvärs. Detta eftersom läraren säger att man ska kunna tabellerna på en minut. (Undrar om jag själv kan det) Försöker förklara för stora J att man ska lära sig dessa tabeller som ordbilder, precis som en blindkarta över Sveriges alla landskap. Men nej, enligt honom själv är han värdelös och kommer aldrig att lära sig detta.  Han kan vara glad att han har en mamma som är envis och som gillar matte. I slutet av veckan ska jag lämna er en rapport om hur multiplikationsträningen har utvecklat sig under veckan...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards