Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av Linda Berggrensson - 16 augusti 2008 22:35



Fick listan ifrån: Någons blogg…minns dock inte vems.
One three hill eller O.C: öh,är det möjligtvis tv-såpor? Undrar en som sällan har tv´n på
Ute- eller hemmakväll: Hemmakväll i glada vänners sällskap
Salt eller sött: Beror på dagsformen
Lyx eller budget: En bra blandning är bäst tycker jag
Sommar eller vinter: Menar att det finns charm i allt
Vad har du på dig en ledig dag hemma: Något skönt
Favoritresturang: Kanske St.Markus vinkällare
Favoritfilm: Just nu: Finding Neverland
Födelseort: Barsebäck
Smeknamn: Lindi, Lillis
Favoritfärg: Svart, grått och vitt
Drömprins: Min man, så klart!
Favoritlåt: Många
Maträtt: Något med mycket grönsaker
Favoritresemål: Småland
Tycker inte om: Egon och negativt inställda människor
Senaste sjukhusvistelse: Ett besök hos min reumatolog idag faktiskt
Favoritdricka: Vatten eller en kall öl
Vilken färg på väggarna i ditt sovrum: Beige med en brun blommig fondvägg
Vad gör du när du är uttråkad: Njuter av att inte ha något att göra J
Vad retar du dig mest på: Att jag har några kilo för mycket att bära på
Läggdags: När jag känner mig nannig
Nagellack: Inget alls
Skostorlek: runt 39
Syskon: Två fina bröder
Favorit pålägg: Ost
Vilket är det vackraste ordet: Skatt
Bästa bok du läst: Kan inte välja, det finns många bra
Är du Internetberoende: Skulle vilja svara nej, men är rädd att inte våga inse sanningen i så fall. Kan man vara annat i dagens samhälle.
Favoritparfym: Kenzo
Gillar du snö: Om jag valt att vara med på det, ja.
När köpte du något åt dig själv sist: I går, ett jättefint mönster på en klänning till en konsert
Vilken film såg du på bio senast: Mama Mia
Senaste köpta skiva: Vet faktiskt inte
Favoritgodis: Choklad
Studier eller jobb: Jobb, men älskar att läsa
Bästa kompis: Några stycken
Innerstad eller liten ort: Absolut innerstad
Nytt eller vintage: Både och beroende på vad det är

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa? Nej, tror inte det är min grej
Vilken årstid tycker du bäst om? Alla har sin specialitet
Brukar du sjunga i duschen? Jodå, där också
Vilken sport tycker du är roligast att se på tv? Fotboll och friidrott
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Helt klart!
Vad är viktigast för dig? Min familj
Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor? Skaka på huvudet
Vad är det bästa med julafton? Dagens förväntan på en stämningsfull och mysig dag tillsammans med familjen
Tänker du mycket på ditt utseende? Både och
Vad får dig att slappna av? Tystnad, Bkk, massage
Är du mörkrädd? Ibland
Bär du glasögon eller kontaktlinser? Glasögon
Vilken färg är snyggast? På kläder svart, vitt, grått, annars grönt
Tycker du matte är svårt? Nej, gillar matte
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej
Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling? Något användbart
När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon? När jag inte kan sova mer
Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen? Ja för allas hälsas skull
Har du fuskat på ett prov? Nej, det skulle jag aldrig våga
Bor du utomlands? Nej
Har du piercing? Ja om öronen räknas
Vart skulle du helst vilja ha piercing? Ingen annanstans, tack!
Bråkar du och dina syskon ofta? Som små blev det nog en del, men inte nu längre
Vem är den viktigaste personen i ditt liv? Det är några stycken. Framför allt min man som ger mig kärlek och gett mig tre underbara barn att glädjas åt framöver
Läser du ofta böcker? Ja
Vad föredrar du för sorts filmer? Dokumentärer, drama, komedi
Vad slösar du mest pengar på? Kläder tror jag
Vill du gifta dig? Är gift men skulle gärna göra om det hundra ggr med min kära D.
Vill du ha barn? Har tre underbara och det nöjer jag mig med
Vilka tv-program som går just nu har du fastnat för? Just nu inga. Men när Prison Break är tillbaka så blir det detta
Var har du varit utomlands? Danmark, Norge, Tyskland, Polen, Mallorca, Gran Canaria, Korfu, Usa, Kanada
Vilka ställen har du bott på? Barsebäck, Malmö och Hörby
Vilka husdjur har du haft innan? Hundar, katter, kanin, marsvin, fåglar, hästar (om nu hästar räknas)
Vad förknippar du ordet skolstart med? Ny väska
Solar du ofta? Då solen lyser på mig
Är du bra på att laga mat? Oj, det vet jag inte. Det duger i alla fall
Vad dricker du för alkohol? Öl, rödvin, päronkonjak och diverse drinkar
Vilka djur är du mest rädd för? Fästingar
Vilken musikstil tycker du bäst om? Väldigt blandat
Har du någon gång skadat dig allvarligt? Höll på att förblöda för ett drygt år sedan då en sopskyffel hoppade upp och bet mig i benet. Ett djupt hack rätt över en stor blodådra…detta gav mig 5 stygn  och ett rejält ärr
Gillar du att dansa? Ja, ja!
Är du flygrädd? Nej, men flygsjuk
Vad tycker du om rökförbudet på krogen? Toppen
Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten
Vilken är din favoritglass? Gillar inte glass precis
Tror du på ett liv efter döden? Vet inte men jag skulle önska att det vore så
Vilket kaffe sörplar du helst? Nybryggt
Vilket mobilmärke föredrar du? Ehh…tror att det kvittar. Just nu är det en Sony Ericsson
Vill du gå ner i vikt? Ja, lite hade varit bra
Tycker du om sushi? I lagom mängd
Tror du på livslång kärlek? Ja, självklart
Vad äter du helst när du ser på film? Nötter
Skulle du vilja träna någon typ av kampsport? Nej inte i nu läget
Har du tandläkarskräck? Tyvärr har detta utvecklats mer och mer i vuxen ålder trots en underbar tandläkare
Är du en morgon eller kvällsmänniska?  Vet inte längre konstant trött, tycker jag
Var är du född? Lunds kk
Vilken ögonfärg har du? Blå
Vilken hårfärg har du naturellt? Brunt
Biter du på naglarna? Nej inte om de inte går sönder
Är du beroende av något? Kärlek
Vilka internetsidor besöker du varje dag? Mina favoriter
Vad har du i handväskan? Plånbok, nycklar, mobiltelefon, almanacka, en vit sten från Stenshuvud och en massa papperslappar av olika slag


Av Linda Berggrensson - 16 augusti 2008 22:05

Efter Brösarp och hoppeborg, spela och sjöng jag och mannen på en vigsel i Haväng. Underbart fint!

Därefter lämnade jag älsklingen i Ravlunda där han spelar i kväll. Sedan tog vår bil och vår gps mig till Tomelilla där jag hämtade upp mamma och stora J. Sedan styrde bilen mot Skurup, där min finaste mormor satt och väntade med kaffe, bullar och småkakor. Hon är det finaste jag vet!

Av Linda Berggrensson - 16 augusti 2008 21:47

I går var vi i Brösarp och hälsade på min bror och hans familj som hyrt stuga där. Väldigt mysigt!

Under veckan som varit har stora M kunnat roa sig med en hoppeborg på stugtomten. Detta vet jag för innan vi åkte upp dit hade jag sett detta på min brors blogg...den såg stor ut och jag blev sugen på att plocka fram det busiga i mig och släppa loss i borgen. När vi kom fram var den inte lika stor som jag trodde, men suget fanns kvar, borgen var dock full av ungar och vi vuxna hade faktsiskt fullt upp med att sörpla kräftor. När kräftorna var slut var det mörkt och spännande hoppeborgen plockades ner...typiskt!


Men i morse när vi väl ätit lite frukost, då kunde jag inte bärga mig mer. Var dock artig och väluppfostrad, frågade om jag fick prova innan jag kastade mig in denna underbara och uppblåsbara hoppeborg...


Det var kul och lite läskigt. Visste tydligen inte riktigt hur jag skulle lyckas med min smidighet och det kan ni ju säkert se här nedan...

Upp för ett hinder och

pladask ner.

In i en tunnel och

satt tillslut fast...


Behövde tack och lov inte få hjälp med att komma loss.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards