Direktlänk till inlägg 26 augusti 2008

Det finns en mening med allt

Av Linda Berggrensson - 26 augusti 2008 22:31

så brukar ajg se det i alla fall. Även när det kan kännas tungt eller trist så försöker jag ha detta motto i bakhuvudet.


Idag har varit en ganska "tunggrodd" dag. Den började med en rytning av en kollega, ganska tråkigt och enligt mig helt obefogad. Jobbet i övrigt flöt nog på ganska bra, några små saker som tyvärr känns ganska stora.


Det blev jag som skulle handla mat, kokt potatis med pannbiff och lök fck det bli. På vägen till affären lyckades jag fynda tre par skor för under 150:-. Inte illa!


Väl hemma blev det till att laga mat, traggla multiplikation med sonen och hans tonårshumör. Inget kul fristidsintresse men definitivt nödvändigt. Hoppas bara han också ska inse det och kanske visa en smula uppskattning en dag...


Jag och små killarna körde i väg och fixade lite med deras lotter...hälsade på kusin C. Mysigt.


När vi kom hem därifrån blev det dax att ta tag i den duns som lät då jag stod vid spisen. Min och makens garderob kapsejsade och det mesta låg huller om buller.  Det blev en spontan utrensing och städnin. Perfekt! Hälften av innehållet ska kastas eller skänkas bort. Dammråttorna fick flytta ner i dammsugarpåsen och vi kan köpa lite nya saker...


Det finns en mening med allt! 


Grädden på moset var ändå att få dyka ner och försvinna bort i den lilla låda som förvarar små ärlighetsmeddelande mellan mig och mannen skrivna av och för varandra i våra ungdomsdagar. Får se om det blir romantik eller frustration i drömmarna i natt. Tror nämligen att stunden med lådan kan bidra till störd nattsömn på ena eller andra sättet i natt. Jag kommer dock att lägga mig på kudden med ett stort leende på läpparna och en varm och lycklig själ...eftersom jag lägger mig bredvid den jag älskar mest på jorden. Han som skrev lapparna för snart 20 år sedan! Min man!


Älskar dig!!!



 
 
Ingen bild

svägerskan

27 augusti 2008 07:18

du har nog rätt Linda att det finns en mening med allt-men fn har jag svårt att se meningen med vissa saker!För just nu känns det som om hela världen trillade ner på mina axlar och min stackars rygg.hoppas du får en bra dag-själv har jag 2 små att ta itu med,Malcolms astma är mindre bra,och vädret gör det inte bättre och Melwin vill bara UT!men det löser sig nog!

 
Ingen bild

gitte

27 augusti 2008 08:41

ja jag säger det samma, visst är kärleken o romantiken härlig. Ibland går det upp o ibland går det ner, men huvudsaken är att man trots allt fixar allt detta ihop under livets gång. Och visst du har rätt, jag ser lycklig ut för att det är jag!!!

 
Ingen bild

Lappen från Skåne

27 augusti 2008 11:13

Dito!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Berggrensson - 26 maj 2011 20:40

I morgon åker jag, min mamma och min mormor på minisemester. Tre galna brudar tillsammans med en stilig herre som erbjuder komfort :-) Väl framme väntar Karlskrona Stadshotell och vankas bröllopsyra!   Sist jag var ute och reste med min underbara...

Av Linda Berggrensson - 24 maj 2011 21:54

Ja, sen en tid tillbaka har vi nämligen fått tillökning i familjen...   Nej det är ingen katt och ingen hund och heller ingen gosig lillebror eller lillasyster...       Vi har fått en tonårstjej... Johns flickvän har flyttat in för ett ...

Av Linda Berggrensson - 24 maj 2011 12:35

att det skulle vara möjligt att bi så dålig av tandvärk  Men nu vet jag att det visst är det. Att leva på värktabletter dygnet runt i en dryg vecka och ändå ha ganska ont är ett av bevisen, dålig sömn, trötthet, huvudvärk, orkeslöshet är några andr...

Av Linda Berggrensson - 12 maj 2011 20:33


    Aj, det gör ont...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards