Direktlänk till inlägg 30 augusti 2008

Tänk om man ändå vore en riktig prinsessa...

Av Linda Berggrensson - 30 augusti 2008 11:20

Brukar kalla mig för familjens enda prinsessa då folk undrar om jag, förutom mina tre söner, inte vill ha en liten dotter. Jag svarar att som ensam flicka i familjen blir man också den enda prinsessan... Visst är det väl en bra förklaring?!


I går började jag dock fundera på hur det hade kunnat vara om man var en riktig prinsessa. Hade man blivit mer uppassad, uppvaktad, ompysslad rent av uppskattad? Hade man då tyckt att livet var en dans på rosor? 


Veckan som varit har varit både kul och intensiv...vilket känns i hela kroppen. Matt, svidande och orolig. Likandant mår själen, tyvärr!

Skulle varit på fest i går, en tillställning som jag säkert kommer att ångra att jag inte var med på, men jag orkade helt enkelt inte av att vara glad och pigg.


Idag känns det väl egentligen inte bättre förutom att solen faktiskt strålar. Man har så mycket som ska göras...rensa trädgården, vika och lägga in tvätten, försöka få någon ordning på detta trånbodda och övergödda hem. 


I en välförtjänt paus kom tanken igen...tänk om jag varit en riktig prinsessa...hade jag då blivit mer uppassad, uppvaktad, ompysslad rent av uppskattad? Hade jag då tyckt att livet var en dans på rosor? 



 
 
Mona

Mona

30 augusti 2008 11:43

Du har entoppen förklaring!! Jag blev helt glad av att läsa den, kanske får jag låna den av dig någon gång vid behov?! ;)

Jag tror vi har det ganska bra som vi har. Lite upp och nedgångar. Om allt här i livet var en dans på rosor, skulle vi uppskatta det då??

http://mittimittliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

gitte

30 augusti 2008 12:36

Ja, det är ju klart att VI är familjens prinsessor vi som fått äran att få söner. Många tycker o tror ideligen- ja men gitte det hade väl varit kul med en liten flicka? Jag blir lite upprörd hur vissa människor tänker i såna tillfällen... för jag menar jag o du har faktiskt fått 3 friska underbara söner!!! Trist att du känner oro i själen... men det blir nog bättre med lite vila o påtande i rabatt, det funkar i alla fall på mig. Fniss vi har en hel del likheter, när du beskriver ditt trångbodda hem.... trevlig helg.

 
Ingen bild

Lena

1 september 2008 21:23

Ibland säger bara kroppen och knoppen stopp och man behöver stanna upp ett tag. Hoppas det är kortvarigt !!!!.Jag tror tyvärr att vara en prinsessa inte är en dans på rosor.
Oro, ledsamhet och tråkigheter har en prinsessa också men trångboddheten på ett slott blir nog svårt att fixa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Berggrensson - 26 maj 2011 20:40

I morgon åker jag, min mamma och min mormor på minisemester. Tre galna brudar tillsammans med en stilig herre som erbjuder komfort :-) Väl framme väntar Karlskrona Stadshotell och vankas bröllopsyra!   Sist jag var ute och reste med min underbara...

Av Linda Berggrensson - 24 maj 2011 21:54

Ja, sen en tid tillbaka har vi nämligen fått tillökning i familjen...   Nej det är ingen katt och ingen hund och heller ingen gosig lillebror eller lillasyster...       Vi har fått en tonårstjej... Johns flickvän har flyttat in för ett ...

Av Linda Berggrensson - 24 maj 2011 12:35

att det skulle vara möjligt att bi så dålig av tandvärk  Men nu vet jag att det visst är det. Att leva på värktabletter dygnet runt i en dryg vecka och ändå ha ganska ont är ett av bevisen, dålig sömn, trötthet, huvudvärk, orkeslöshet är några andr...

Av Linda Berggrensson - 12 maj 2011 20:33


    Aj, det gör ont...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards