Alla inlägg under augusti 2008

Av Linda Berggrensson - 16 augusti 2008 22:05

Efter Brösarp och hoppeborg, spela och sjöng jag och mannen på en vigsel i Haväng. Underbart fint!

Därefter lämnade jag älsklingen i Ravlunda där han spelar i kväll. Sedan tog vår bil och vår gps mig till Tomelilla där jag hämtade upp mamma och stora J. Sedan styrde bilen mot Skurup, där min finaste mormor satt och väntade med kaffe, bullar och småkakor. Hon är det finaste jag vet!

Av Linda Berggrensson - 16 augusti 2008 21:47

I går var vi i Brösarp och hälsade på min bror och hans familj som hyrt stuga där. Väldigt mysigt!

Under veckan som varit har stora M kunnat roa sig med en hoppeborg på stugtomten. Detta vet jag för innan vi åkte upp dit hade jag sett detta på min brors blogg...den såg stor ut och jag blev sugen på att plocka fram det busiga i mig och släppa loss i borgen. När vi kom fram var den inte lika stor som jag trodde, men suget fanns kvar, borgen var dock full av ungar och vi vuxna hade faktsiskt fullt upp med att sörpla kräftor. När kräftorna var slut var det mörkt och spännande hoppeborgen plockades ner...typiskt!


Men i morse när vi väl ätit lite frukost, då kunde jag inte bärga mig mer. Var dock artig och väluppfostrad, frågade om jag fick prova innan jag kastade mig in denna underbara och uppblåsbara hoppeborg...


Det var kul och lite läskigt. Visste tydligen inte riktigt hur jag skulle lyckas med min smidighet och det kan ni ju säkert se här nedan...

Upp för ett hinder och

pladask ner.

In i en tunnel och

satt tillslut fast...


Behövde tack och lov inte få hjälp med att komma loss.

Av Linda Berggrensson - 15 augusti 2008 22:39

Sitter på terassen i Brösarp, Västkuststugan och njuter av tystnaden som finns runtomkring. Har sörplat kräftor i hop med min svägerskas familj. Mysigt och gott!

Nu sitter vi, jag, min kära, mamma, lillebror och hans fru och sjunger i kapp till gitarren...så härligt. Runt omkring finns ingenting mer än mörkret och tystnaden vilket är en underbar miljö att få vistas i då och då. Detta är en liten parantes i vårt samkväm, nu väntar ett toa besök och sen blir detnog  lite mera musik.


En underbar natt önskar jag er alla!

Av Linda Berggrensson - 15 augusti 2008 07:44

Godmorgon, eller ngt liknande?! Solen lyser, vinden står still liksom city, jag sitter i bilen o har lätt ångest. Ska till tandläk...

Av Linda Berggrensson - 14 augusti 2008 18:11

Det har jag, tjohoo!


Han är ju så söt och läser min blogg med jämna mellanrum. I dag undrade han om jag läste mina texter innan jag publicerade dessa. Han hade nämligen hittat några fel, som han dessutom tyckte var roliga... Snällt fick jag sätta mig bredvid honom vid datorn medan han visade vad han hittat. Tack o lov är det nog ingen som lägger märke till mina små ändringar, men nu är det gjort! Tack älskling...för rätt ska vara rätt!

Av Linda Berggrensson - 13 augusti 2008 07:16

Underbara morgon! Denna vill jag dela med er på min promenad till jobb! Ha en fin onsdag. Kramar från mig

Av Linda Berggrensson - 12 augusti 2008 22:37

Det är jag just nu och det beror säkert på att jag sällskapade mannen med en koppkaffe lite väl sent kanske. Men det känns faktiskt helt ok! I morgon ska jag äntligen få massage. Jag har längtat efter detta tillfälle. Ska också till reumatologen och se hur det gått med min borrelia...där emellan ska jag och min lilla mamma titta på tyg till en änglaklänning. Har inhandlat ett underbart mönster till den idag!


Nu ska jag borsta mina tänder!!!

Sov sött

Av Linda Berggrensson - 11 augusti 2008 21:20

Är nu inne på min andra arbetsvecka efter semestern. Härligt att träffa barnen och personalen som lite pö om pö dyker upp efter sina semestrar. Med detta kommer dock en vardag som man snabbt känner igen sig i...med lite stress och orosmoln, begynnande förkylning, personalförändringar på arbetet, spänd muskulatur, trötthet osv. En vecka har jag jobbat och känner redan att denna vardag ger sig till känna, smygande magkatarr!

Nåväl, med medvetenhet kring "problemet" bör det inte bli ohanterbart. Det är ju ett tag till semestern :-)


Det känns som att veckorna som följer bjuder på mycket skoj, äntligen en massagetid, titta på tyg till en änglaklänning, kräftskiva i Brösarp, bröllopsång i Haväng på Österlen, The young Ones i 60-talstältet(måndag 20.45) på Malmöfestivalen, kören, Hyllie Gospel, starar igen, mer bröllopssång, lite dopsång, Inflyttningsgille hos M o. T, Cowboy fest med texmex-tema (arbetskamraterna), ännu lite bröllopssång osv. Låter det inte roligt???


Nu ska jag försöka få tre eller i alla fall två väldigt pigga killar i säng!


Sov gott

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards